لزوم توانمندسازی روانی و شغلی زنان سرپرست خانوار

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور بر لزوم توانمند سازی روانی، حرفه ای یا شغلی و تامین سرمایه شغلی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، محمد نصیری در نشست هم اندیشی با مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی و کارشناسان حوزه امور اجتماعی با اشاره به وابستگی کلیه شئون زندگی زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست به بهزیستی، نقش مضاعف پدری و مادری این قشر را در خانواده متذکر شد و گفت: این بانوان نقش تربیتی و تامین مالی خانواده را توامان بر عهده دارند و مدل اشتغال آنان نیز باید مدلی مطابق با شیوه ی زندگی آنها  بوده و امنیت شغلی و  امنیت روانی آنان تامین و درآمد مکفی داشته باشند  و اولویت در  مدل اشتغال و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، مدلی مبتنی بر ویژگی های زیست بوم آنان باشد. 

امین موقت، ظرفیت قانونی مغفول مانده در شبه خانواده 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، امین موقت را ظرفیت قانونی مغفول مانده در حوزه امور شبه خانواده عنوان کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه فرزندخواندگی اهم فعالیت بهزیستی در حوزه امور شبه خانواده است، افزود : تسهیل و تسریع فرآیند فرزندخواندگی و تاکید بر لزوم  فرزندخواندگی مطلوب با ارزیابی دقیق و تخصصی خانواده ها با نگاه مددکاری از نکاتی است که باید در این حوزه مدنظر قرار گیرد و  مددکاران و کارشناسانی که نسبت به فرزند شناخت دارند می توانند در این مسیر یاریگر باشند و این فعالیت را به سوی فرزندخواندگی موفق سوق دهند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور، امین موقت را ظرفیت قانونی مغفول مانده در شبه خانواده عنوان و از توسعه آن خبر داد و اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی  مراکز شبه خانواده از اهداف این معاونت می باشد،  به این مفهوم که بهزیستی با کاهش بار مراکز شبه خانواده این فرآیند را تسهیل کرده و تعداد فرزندان مقیم در مراکز را به طور چشمگیر کاهش دهد.

لزوم ایجاد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارائه خدمت با معیارهای انسانی

نصیری حوزه اورژانس اجتماعی را  تابلو پیشانی سازمان در حوزه آسیب‌ها دانست و بر توسعه کمی و کیفی این مراکز تاکید کرد.

وی حل مشکلات خرید، لجستیک و  سیستم های مخابراتی را از اهم برنامه های پیش روی حوزه ی اورژانس اجتماعی برشمرد و گفت: کاهش بار خدمات نیروی انسانی و ارتقاء کیفی آن  و جایگزینی نیروی انسانی کیفی از اهم مورادی است که در این حوزه باید مد نظر قرار گیرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به آسیب های نوظهور در سال‌های اخیر بر لزوم ایجاد ظرفیت مساعد و قابلیت های منعطف با معیار های انسانی تاکید کرد و گفت: به دلیل کافی نبودن دستورالعمل و تنوع شرایط افراد در جامعه، پروتکل نویسی در حوزه ی آسیب ها از زمینه هایی است که لزوم پیشرفت در این زمینه مشهود است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، در ابتدای این نشست دکتر صحاف مدیرکل بهزیستی، گزارشی جامع از اقدامات و چالش‌های حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان ارائه داد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی به همراه دیگر کارشناسان ذیربط نیز هر کدام پیشنهادهایی در راستای حل چالش های دفاتر ذیربط بیان کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا