راه‌اندازی اتاق فکر استـادان و دانشجویـان

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی از راه‌اندازی اتاق فکر استـادان و دانشجویـان در این دانشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با حمایت دانشجویان، استادان و کارمندان بتوانیم برنامه‌های جدیدی در چهار محور فناوری، محتوایی، کاربری و انگیزشی طراحی و اجرا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا طالب‌پور ضمن بیان این مطلب با اشاره به ایجاد اتاق فکر استادان و دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حال حاضر دانشگاه شهید بهشتی ۷۵ انجمن علمی دانشجویی دارد که از این تعداد، ۵۰ انجمن فعال هستند. در واقع انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌های علمی هستند که به ازاء هر رشته تحصیلی، طبق ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوطه امکان تشکیل دارند. طی سال ۱۴۰۰ با توجه با محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، فعالیت‌های این انجمن‌ها در سطح مطلوبی پیگیری شد که برگزاری ۲۱۸ کارگاه آموزشی، ۳۳ کلاس آموزشی، ۵۰ دوره آموزشی، ۱۰ مسابقه علمی، یک جشنواره داخلی و ملی و سه سمینار و گردهمایی علمی از جمله فعالیت‌های آن‌ها بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی با برشمردن مهم‌ترین دستاوردها و فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های سیاسی دانشگاه در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: اداره کانون‌ها و تشکل‌های سیاسی از دو بخش کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و بخش تشکل‌های سیاسی تشکیل شده است که در حال حاضر، ۱۷ کانون و ۴ تشکل در دانشگاه فعالند؛ جامعه اسلامی، انجمن اسلامی آزادی‌خواه، انجمن اسلامی طیف تحکیم و بسیج دانشجویی، چهار تشکل فعال دانشگاه هستند که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ کرسی آزاداندیشی و ۵۱ نشست و میزگرد را برگزار کردند.

وی در خصوص عملکرد نشریات دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان شد: در حال حاضر تعداد ۱۴۰ نشریه در دانشگاه شهید بهشتی دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد ۷۰ نشریه فعال هستند. در سال ۱۴۰۰ قریب به ۱۱۵ شماره نشریه منتشر کرده‌اند. به طور کلی هر دانشجو و یا تشکل قانونمند می‌تواند با پیروی از آیین‌نامه نشریات دانشجویی وزارت علوم برای راه‌اندازی نشریه درخواست مجوز کند.

دکتر طالب‌پور درباره فعالیت‌های مرکز ارتقاء شایستگی‌های دانشجویی (فنی و حرفه‌ای) دانشگاه شهید بهشتی نیز افزود: این مرکز با شعار «هر دانشجو، یک مهارت»، در سال ۱۴۰۰ با مشارکت ۳۵۰ دانشجو، ۲۰ کارگاه، سه نشست تخصصی، ۲۵ مسابقه و یک جشنواره برگزار کرده است که بالغ بر ۱۲۰ مهارت‌آموز موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی، مرکز مشاوره و آموزش‌های اجتماعی این دانشگاه را یکی از مهم‌ترین واحدهای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: این مرکز شامل دو اداره «مشاوره و خدمات روان‌شناختی» و «آموزش‌های اجتماعی» است که مجموعه‌ای از خدمات مشاوره، روان‌شناختی و روان‌پزشکی را ارائه می‌کند که در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از خدمات روان‌شناختی این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، قریب به ۲۱ کارگاه، ۳ نشست تخصصی و کشوری، ۳۷ شماره پادکست، بروشور و ماهنامه از سوی این مرکز تولید شده است. همچنین، ۲۶۰ نفر از دانشجویان مشروطی دوره کارشناسی ورودی‌های ۹۷ تا ۹۹ تحت نظر دفتر ارتقاء قرار گرفتند و از نظر تحصیلی و پیگیری جلسات مشاوره رصد شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: امیدوار هستیم این معاونت در سال ۱۴۰۱ با حمایت دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه بتواند برنامه‌های جدیدی در چهار محور فناوری، محتوایی، کاربری و انگیزشی طراحی و اجرا کند.​​​​​​​

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا