«لوئیز گلیک» برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۲۰

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل از گاردین، «لوئیز گلیک» (گلوک) در اکتبر سال ۲۰۲۰ به پاس «صدای شاعرانه متمایز که به هستی فردی هویتی جهانی بخشیده» به عنوان برنده نوبل ادبیات معرفی شد. از زمان معرفی «گلیک» به عنوان برنده جایزه نوبل، این شاعر ۷۷ساله به ندرت درباره انتخابش به عنوان برنده نوبل ادبیات با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده است. او در مصاحبه با آکادمی نوبل گفته بود نگران مراقبت از زندگی روزمره و افراد مورد علاقه‌اش است.

به گزارش رسانه‎‌های محلی، جایزه نوبل ادبیات به دلیل شیوع ویروس کرونا در مقابل خانه‌ «گلیک» واقع در «ماساچوست» به او اهدا شده است.

متن سخنرانی او حین دریافت جایزه مدتی بعد منتشر شد و «گلیک» در این سخنرانی از احساس وحشت و سراسیمگی‌اش پس از انتخاب شدن به عنوان شانزدهمین زن برنده نوبل ادبیات سخن گفت.

«گلیک» در متن این سخنرانی علاوه بر شرح احساساتش پس از برنده شدن جایزه نوبل ادبیات، از رابطه طولانی‌مدتش با شعر بخصوص شعرهای «ویلیام بلیک» و «امیلی دیکنسون» سخن گفته است.

در بخشی از متن این سخنرانی آمده است: «صبح روز هشتم اکتبر (این واقعه) برایم یک غافلگیری بود و حس سراسیمگی و ترس را برایم به دنبال داشت.»

در روز دوشنبه همچنین اعلام شد مجموعه جدیدی از این شاعر با عنوان «دستورالعمل‌های زمستان» در پاییز سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

انتشارت «کارکانت» که از دهه ۹۰ میلادی با انتشار کتاب «زنبق وحشی» همکاری با «گلیک» را آغاز کرده است ناشر کتاب جدید این شاعر  نیز خواهد بود.

همچنین کتاب «اصالت آمریکایی» به قلم «لوئیز گلیک» که مقاله‌ای درباره شعر معاصر است و برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده منتشر شده است در ماه آوریل در بریتانیا به چاپ خواهد رسید.

انتشارات «پنگوئن» هم اعلام کرده قصد دارد برخی از آثار گذشته «گلیک» را که شامل شعرهای سال‌های ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۲ می‌شود در کنار مجموعه شعر «اورنو» این شاعر به چاپ برساند.

«گلیک» به عنوان نویسنده ۱۲ کتاب و برنده جایزه پولیتزر، کتاب ملی آمریکا و چند جایزه معتبر دیگر نیز شناخته می‌شود.

با معرفی برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۲۰، با توجه به این‌که نام او ریشه مجارستانی دارد تردیدهایی درباره تلفظ صحیح آن وجود داشت. برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۰ در منابع مختلف با نام «گلوک» و «گلیک» معرفی شده است، اما نشریاتی همچون نیویورک‌تایمز  و سخنرانان آکادمی نوبل تلفظ صحیح «Glück» را «گلیک» عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا