اولین همایش بین‌المللی پوشاک ایرانی برگزار خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دبیر یازدهمین جشنواره مدو لباس فجر گفت: بخش علمی این رویداد در قالب اولین همایش پوشاک ایرانی و سبک پوشش ایرانی ­اسلامی برنامه ­ریزی و طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سپیده یاقوتی اظهار داشت: جشنواره یازدهم مد و لباس با نگاهی تحولی فعالیت رسمی خود را از بهمن ماه سال گذشته آغاز نموده است، ما دو مرحله اساسی را پشت سر گذاشتیم، با توجه به اینکه اطلاعات مختصر و بعضاً پراکنده­ ای از دوره­ های گذشته موجود هست. اولین قدم تبادل نظر با برگزارکنندگان، شرکت­ کنندگان و بازدیدکنندگان دوره­ های قبل در قالب جلسات ارزیابی و آسیب­ شناسی، اتاق فکر و شورای راهبردی بود.

وی افزود: زمان زیادی صرف شد تا به نتایج قابل قبولی که البته هنوز هم نیاز به ارتقا و بازبینی دارد برسیم. از ابتدای امر اصل بر شفافیت ­سازی فعالیت­ ها بوده و هست. علاوه براینکه در انتخاب و انتصاب ارکان جشنواره اعم از داوران و اعضای اتاق فکر و کمیته ­های راهبردی، شایسته محوری و تخصص محوری در اولویت قرار گرفته، آثار راه ­یافته به مرحله نهائی هم با حساسیت ویژه ­ای براساس ملاک ­ها و شاخصه های استانداردسازی شده داوری که توسط کمیته ­های راهبردی بازنگری و همزمان با فراخوان کلی از طریق سایت جشنواره در اختیار عموم قرار خواهند گرفت، ارزیابی خواهند شد.

یاقوتی ادامه داد: مرحله بعدی، برنامه ­ریزی دقیق برای فعالیت ­های اجرائی و عملیاتی ­نمودن برنامه ­ها بود. با توجه به ­اینکه اهم فعالیت­ های جشنواره امسال در سه حوزه مجزا «علمی»، «رقابتی» و «غیررقابتی» دسته­ بندی شده اند نیاز بود که به هریک از این حوزه ­ها با دیدگاه متفاوت و نوآورانه ­ای بپردازیم. بخش علمی در قالب اولین همایش بین ­المللی پوشاک ایرانی و سبک پوشش ایرانی ­اسلامی برنامه ­ریزی و طراحی شده و امیدوار هستیم که باتوجه به تمهیداتی که درخصوص انتشار دستاوردهای علمی صورت گرفته استقبال خوبی هم از جانب پژوهشگران حوزه داشته باشیم.

وی گفت: در بخش غیررقابتی تاکید بر مشارکت حداکثری اصناف و تولیدکنندگان، استان­ ها و حوزه بین­ الملل هست و برای هر یک از این حوزه­ ها کمیته ­های سیاست­گذاری و راهبردی تعریف شده. ضمن اینکه تجلیل از مفاخر و چهره­ های ماندگار با اعطای نشان درجه یک هنری و تقدیر از پیشکسوتان به ­صورت ویژه ­ای انجام خواهد شد.

دبیر یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر تاکید کرد: با توجه به اینکه مهم­ترین و حساس­ ترین بخش جشنواره تبدیل فضای رقابتی به بستر رشد و استعدادیابی باتوجه به اقتضائات فرهنگی ایرانی- اسلامی و شاخصه­ های پوشش عفیفانه برای هنرمندان حوزه و بالابردن ارزش و اعتبار تولیدکنندگان داخلی هست مسئله اصلی ما پیشنهاد، بررسی و ارائه راهکارهای عملیاتی در خصوص تولید، تبلیغ و ارائه مد محجوب ایرانی خواهد بود که اگر با سیاستگذاری صحیح و هدفمند به­ این مهم پرداخته شود می­توانیم امیدوار به برگزاری هفته «مد ایرانی» در بستر جشنواره باشیم.

یاقوتی خاطرنشان کرد: تا این مرحله از فعالیت ­های دبیرخانه جشنواره تمهیداتی هم دراین خصوص صورت گرفته که از جمله می­توان به معرفی رنگ و پیشنهاد ترند مختص جشنواره برای یکپارچه­ سازی هر چه بیشتر طرح ­ها، اعطای گارانتی خرید و گرنت تولید به طرح­ های برگزیده و پیش ­بینی برگزاری جشنواره در بیش از یک دوره از سال باتوجه به هدف­گذاری نیاز بازار برای پوشاک مناسب فصل اشاره نمود.

فراخوان یازدهمین جشنواره مدولباس فجر (۱۴۰۱) در اردیبهشت ماه اعلام و بخش نمایشگاهی در نیمه دوم تیرماه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا