نخستین ربات اسکارای صنعتی ایران به همت دانش‌بنیان‌ها ساخته شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

متخصصان شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس نخستین ربات اسکارای صنعتی ایران را طراحی و ساختند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، علیرضا نوروزیان مدیرعامل شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس اسکارتک در این خصوص گفت: ربات اسکارا مورد استفاده در خطوط دارویی و اتاق های تمیز جهت جابجایی، بسته‌بندی و جداسازی انواع ویال ها و دیگر انواع محصولات دارویی قرار می‌گیرد که این شرکت توانست با حمایت های پارک فناوری پردیس به تجاری سازی آن دست پیدا کند.

وی افزود: شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس برای اولین بار در ایران موفق به ساخت ربات اسکارا به صورت تمام صنعتی و تجاری شد، این ربات یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین بازوی های صنعتی سری است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف از جمله صنعت دارو سازی دارد و مفهوم جدیدی را برای ربات های خط تولید ارایه کرده است.

مدیرعامل شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس اسکارتک ادامه داد: این ربات تنها روی یک پایه قرار می گیرد و به فضای استقرار کمی نیاز دارد و همچنین با سرعت و دقت تکرارپذیری بالا و قیمت مناسب قابل رقابت با نمونه ربات‌های خارجی است، دلایل بسیاری برای استفاده از این ربات در صنعت و خط تولید وجود دارد که مهم ترین مزیت های آن کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت محصول و در نتیجه امکان رقابت در بازارهای جهانی است.

نوروزیان از دیگر مزایای این ربات را افزایش نرخ تولید، افزایش انعطاف پذیری تولید محصول، کاهش ضایعات و بهبود فرآیند تولید، ایمنی و افزایش سلامت کارمندان، کاهش هزینه سرمایه ای با توجه به کاهش مصرف انرژی و کاهش مصرف مواد اولیه عنوان کرد.

براساس گزارش پارک فناوری پردیس، وی خاطرنشان کرد: این ربات می تواند با تجهیز به بینایی ماشین، برای تشخیص اشیا به منظور کنترل کیفیت، خواندن بارکد و تشخیص متن، دسته بندی محصولات، تشخیص سطح پر شدن مواد و شمارش استفاده شود، همچنین از این ربات می توان در خطوط دارویی وشیمیایی، اتاق های تمیز و مکان‌هایی که حضور انسان امکان پذیر نیست به منظور جابجایی، بسته بندی و مونتاژ استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس اسکارتک وزن این ربات ساخته شده را ۴۸ کیلوگرم بیان کرد و گفت: بیشینه جرم قابل جابجایی آن پنج کیلوگرم است، ‌ربات دارای سیستم کنترل پی ال سی( PLC) جهت اتصال به خط تولید است و پنل اپراتوری با صفحه نمایش رنگی و لمسی هفت اینچی رابط کاربری آن را بسیار آسان کرده است.

نوروزیان تاکید کرد: دقت تکرار پذیری موقعیتی این ربات نیز در حدود یک دهم میلیمتر است و در طراحی و ساخت ربات‌های این شرکت متناسب با نیازهای مشتری، برنامه نویسی و طراحی گریپر انجام می شود.

شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس (اسکارا تک) با حضور جمعی از مهندسین رباتیک و مکانیک کشور فعالیت می کند و قادر به طراحی و ساخت انواع ربات های صنعتی، مکانیزم ها و ماشین مخصوص، خدمات ابزار دقیق و خدمات پی ال سی مشاوره در زمینه اتوماسیون خطوط تولید است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا