حسن بابایی: آیین‌نامه دفاتر ازدواج و طلاق اصلاح می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون قوه قضائیه گفت: هم اکنون اصلاح آیین‌نامه مربوط به دفاتر ازدواج و طلاق در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از فارس، حسن بابایی پنجشنبه شب در دیدار با دیدار با جوانان و نخبگان واحدهای ثبتی استان کردستان اظهار کرد: در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه کارکنان سازمان ایده‌پردازی کنند و با تحول فکری به رشد سازمان کمک کنند.

وی تحول در سازمان ثبت را از نیازهای ضروری دانست و یادآور شد: طبق ماده (۳۵) قانون آیین دفاتر رسمی سند الکترونیکی ( تک برگ) صادر می‌شود.

بابایی ارتباط و تعامل جوانان با مدیران را ضروری برشمرد و اظهار کرد: پیشکسوتان و افراد باسابقه و صاحب تجربه تجارب و اطلاعات خود را به جوانان منتقل کنند.

وی یادآور شد: کارکنان جوان باید اخلاق‌مدار باشند و اخلاق و منش انسانی را سرلوحه کاری خود قرار دهند و مشکلات ارباب رجوع را حل کنند.

معاون قوه قضائیه مردمان کردستان را مردمانی نجیب و با فرهنگ توصیف کرد و گفت: صلاحیت اداری در کردستان بالاست و کمترین پرونده‌های تخلف مربوط به کردستان است.

صدور مجوز تنظیم تعهدنامه‌ها در دفاتر منجر به کاهش پرونده‌های دادگاه می‌شود

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور گفت: صدور مجوز  تنظیم تعهدنامه‌ها در دفترخانه‌های رسمی بساط مشاورین املاک خودرویی را جمع می‌کند و از ورود بسیاری از پرونده‌ها به دادگاه جلوگیری می‌کند.

بابایی یادآور شد: بحث احتساب سنوات بیمه و واسپاری در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته و‌ طرح جامع ثبت‌ املاک جهت بررسی و‌ پیگیری به مجلس داده شده است.

وی تشکیل شورای قضایی و حفظ بیت‌المال ضروری برشمرد و گفت: این شورا به توسعه اسناد کشاورزی کمک می‌کند.

وی افزایش درآمد و حقوق کارکنان دفاتر اسناد رسمی را ضروری دانست و افزود: اگر درآمد این اقشار پایین باشد بدون شک میزان تخلفات بالا می‌رود.

بابایی دفاتر رسمی و دفاتر ثبت ازدواج و طلاق را جزیی از خانواده دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: حمایت از این ۲ جزو وظایف قانونی دستگاه قضاست.

وی ادامه داد: هم اکنون اصلاح آیین‌نامه مربوط به دفاتر ازدواج و طلاق در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است.‌

وی با بیان اینکه دفاتر ازدواج و طلاق با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند تصریح کرد: مشکلات مربوط به بازنشستگی و بیمه افراد مشغول به کار در دفترخانه‌ها باید حل شود.

 به گفته بابایی، راه‌اندازی صندوق ویژه برای دفاتر ازدواج و طلاق لازم و ضروری است.

رئیس  کانون سردفتران استان کردستان بازنگری حق تحریر دفاتر رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق را ضروری برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین چالش پیش روی سردفتران تصویب قانون تسهیل برخی کسب و کارها بوده است.

به گفته  احمد ازغ، تعداد ۱۶ هزار سردفتر و دفتریار در استان فعالیت می‌کنند و این افراد از حقوق و درآمد پایینی برخوردارند.

در ادامه ماموستا سیدعارف عنایتی رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان نیز با بیان برخی مشکلات دفاتر ازدواج و طلاق خواستار تعیین و محاسبه تعرفه دفاتر ازدواج و طلاق متناسب با قیمت روز شد. 

به گفته وی، ایجاد دسترسی دفاتر به سامانه ثبت احوال بمنظور اطلاع از سابقه ازدواج زوجین ضروری است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
فارس

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا