محمدمهدی اسماعیلی: لایحه‌ای با محوریت «مالکیت فکری» آماده ارائه شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لایحه ای در کمیسیون فرهنگی دولت مردمی با محوریت «مالکیت فکری» حوزه فرهنگ و هنر آماده و ارائه خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کارگروه ستاد توسعه کسب و کارهای فرهنگی گفت: لایحه‌ای در کمیسیون فرهنگی دولت مردمی با محوریت «مالکیت فکری» حوزه فرهنگ و هنر آماده و ارائه خواهیم کرد که با تصویب آن ناشران و تهیه کنندگان آثار، آسیب کمتری متحمل شوند.

وی افزود: نهادها و ارگان‌های مختلف از امکانات متعددی برای میزبانی از فعالیت‌های حوزه‌های فرهنگی و هنری برخوردارند که با تدوین نظام دقیق آماری از اینگونه ظرفیت‌ها، به هم افزایی در بهره‌مندی از امکانات و فضاهای فرهنگی دست پیدا خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای مثال حدود ۷۵۰۰ امامزاده در کشور داریم که بسیاری از آنان همانند دانشگاه‌ها دارای سالن آمفی تئاتر هستند و یا ۱۲۰ مسجد تهران از سالن آمفی تئاتر مناسبی برخوردار است که این اماکن با یک هم افزایی برنامه ریزی شده می‌تواند میزبان فعالیت‌های مردمی حوزه‌های فرهنگی و هنری جبهه انقلاب باشد.

اسماعیلی در ادامه به ظرفیت بالای کتابخانه ها در کشور اشاره کرد و افزود: ۳۷۰۰ کتابخانه در کشور فعال‌اند که به این‌آمار، حدود ۱۲ هزار کتابخانه مستقر در کانون‌های فرهنگی مساجد را باید اضافه کرد که عموم مردم می‌توانند با اطلاع رسانی و برنامه ریزی از این ظرفیت عظیم بهره مند شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تاکید بر توسعه صنایع فرهنگی گفت: در برنامه تحولی دولت مردمی که با هماهنگی دستگاه‌های مختلف پیش می‌رود، هفت سند از ۳۷ سرفصل اصلی این برنامه به حوزه فرهنگ مرتبط است که یکی از آنها صنایع فرهنگی است.

اسماعیلی در پایان به اهمیت تثبیت «مالکیت فکری» حوزه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: لایحه‌ای در کمیسیون فرهنگی دولت مردمی با محوریت «مالکیت فکری» حوزه فرهنگ و هنر آماده و ارائه خواهیم کرد که با تصویب آن ناشران و تهیه کنندگان آثار، آسیب کمتری متحمل شوند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا