مجید امامی: کارت اعتباری مد و لباس طراحی می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

رییس کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به برگزاری «ایران ویژند» به عنوان بخش غیررقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر برای طراحان، تولیدکنندگان و ویژند (برندهای برتر مد و پوشاک) گفت: یکی از برنامه های کارگروه در حوزه مد و لباس طراحی کارت اعتباری مد و لباس اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سیدمجید امامی روز سه شنبه در نشست رسانه ای نخستین نمایشگاه تخصصی حرفه ای «ایران ویژند» اظهار کرد: ویژند(برند)ها تولیدکنندگان، مؤسسات (تک منظوره و چندمنظوره) و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های مختلف طراحی مد و پوشاک (طراحی لباس و پارچه، محصولات حجاب و پوشش اسلامی، کیف و کفش، زیورآلات و تزئینات، بسته بندی و صنایع وابسته در این رویداد گرد هم جمع خواهند شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه پایان ثبت نام متقاضیان شرکت کننده در ایران ویژند دوم تیرماه است و پس از آن سایت بسته خواهد شد افزود: رویکرد این نمایشگاه تقویت جوانان و نورسیده ها در عرصه طراحی است و برترین ها به منظور انگیزه بخشی رقابتی طاووس زرین این رویداد را دریافت خواهند کرد.

امامی گفت: این نمایشگاه در اواخر تیرماه برگزار می‌شود و ما از هم اکنون در تکاپوی آغاز فعالیت های دوازدهمین جشنواره مدل و لباس فجر هستیم.

رییس کارگروه مد و لباس کشور یکی از دیگر از اقدامات دست اندرکاران ایران ویژند و کارگروه را جلب حمایت یکی از بانک ها عنوان کرد و گفت: گردش مالی لباس ایرانی اسلامی اگر در یک شبکه بانکی انجام شود انباشت مالی قابل توجهی دارد، حتی کارگروه ایده طراحی کارت اعتباری مد و لباس اسلامی را نیز در برنامه دارد که در پی عملیاتی کردن آن است.

وی با اشاره به نمایشگاهی بودن ایران ویژند تاکید کرد: دنبال بالفعل کردن ساز و کارهای نوین تر و در حال مذاکره با مسئولان نمایشگاه هستیم تا فروش هم داشته باشیم، البته در نمایشگاه پیش رو این مساله عملیاتی نمی شود و خرید و فروش در محل نمایشگاه تخصصی تهران نداریم، اما حتی الامکان به دنبال امکان ارائه حواله خرید هستیم.

امامی ادامه داد: به دنبال آکواریومی نبودن رویدادهای مد و لباس و حتی ایجاد نگارخانه های اختصاصی حوزه مد و لباس هستیم چون تا کنون زیرساختی برای این موضوع نبوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به یازدهمین جشنواره مد ولباس فجر که ذبل آن ایران ویژند برگزار می شود گفت: بعد از جشنواره دنبال رویدادهای استانی با لباس های محلی خواهیم بود، حتی کارگروه، ایده موزه ملی لباس ایران را هم در ذهن دارد.

وی با اشاره به تمرکززدایی جشنواره افزود: دبیرخانه جشنواره در ۲۷ استان تا کنون تشکیل شده و قرار است هر استان آثار برگزیده اش را بعد از جشنواره در نمایشگاه ایران ویژند استانی عرضه کند.

لباس هواداری تیم ملی طراحی می‌شود

امامی همچنین به رویداد طراحی و تولید لباس هواداری تیم ملی با همکاری استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: فراخوان طراحی و تولید لباس هواداران تیم ملی به این صورت است که در قالب لباس های مختلف به عنوان یادگار و ابتکاری از جام جهانی ماندگار بشود.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌­المللی مد و لباس فجر نیز در این نشست ضمن تشریح جزئیات این دوره و نیز با اشاره به ایران ویژند گفت: بعد از داوری آثار منتخب در این نمایشگاه با حمایت حامیانی که ابراز علاقه کنند طرح ها به مرحله تولید خواهند رسید، یکی از جوایز ما ارائه اعتبار تولید به طرح های برتر برای حمایت از زنان کارآفرین است به همین منظور دنبال حمایت پایدار از طراحان و تولیدکنندگان هستیم. حمایت جشنواره و صنعت بر این مبناست که اگر طراح بتواند به تولید برسد حمایت و تسهیلات بگیرد.

سپیده یاقوتی گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره در تیرماه خروجی لباس های مناسب برای تابستان و زمستان است، ضمن اینکه این رویداد تا بهمن ماه ادامه دارد و نمایشگاه ایران ویژند هم به صورت سالانه برگزار می‌شود.

از سه قطعه سکه با عنوان طاووس زرین به عنوان جایزه برگزیدگان جشنواره مد و لباس فجر رونمایی شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا