اردوان ارژنگ: تدوین سند جامع سلامت دانشجویان در دستور کار قرار گرفت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون امور دانشجویان داخل گفت: نیازمند سند جامع سلامت محور با رویکرد پیشگیرانه در دانشگاه ها هستیم تا بعد از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجراء در آید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، اردوان ارژنگ در مراسم اختتامیه دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در سند جدید، ایجاد ۲ واحد درسی با عنوان آشنایی با محیط زیست برای دانشجویان می تواند یکی از موضوعات باشد.

وی به نقش سبک زندگی اسلامی ایرانی اشاره کرد و گفت: سلامت روان به عنوان یکی از دو رکن سلامتی ، لازمه یک زندگی مفید، و موثر و رضایت بخش است و هرچه سرمایه فرهنگی فرد با هویت ایرانی- اسلامی افزونتر باشد، می تواند به عنوان الگو در سبک زندگی اش از آن بهره ببرد و به سبک زندگی دینی تر دست یابد.

دکتر ارژنگ در ادامه به نقش دانشگا ها در فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی- ایرانی پرداخت و افزود: دانشگاه ها در شکل دهی به سبک زندگی بسیار موثرند و در همه دنیا دانشگاه‌ها مرکز تحول فکری و جنبش عقیدتی و اخلاقی محسوب می شوند و دانشگاهی که بر اساس فرهنگ دینی و اسلامی فعالیت نماید قادر خواهد بود به برنامه ریزی برای بشریت دست زند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز موضوع مهمی که باید با جدیت دنبال شود، بحث پیشگیری و مقابله با بیماری از طریق حوزه بهداشت است و در تمام دنیا کشورهایی موفق بوده اند که بهداشت را مقدم بر درمان قرار داده اند و دانشگاه های ما نیز باید در این عرصه برنامه ریزی و اقدامات مفیدی را به عمل آورند و با توجه به این که هزینه های درمان به مراتب بیشتر از هزینه های بهداشت است، با این رویکرد جلوی هزینه های اضافی نیز گرفته می شود.

گفتنی است؛ در پایان این گردهمایی در سطح یک، دانشگاه تهران رتبه برتر، دانشگاه تبریز رتبه نمونه و دانشگاه شهیدبهشتی رتبه فعال، در سطح ۲ دانشگاه سمنان رتبه برتر، دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه نمونه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه فعال، در سطح ۳، دانشگاه تربیت مدرس رتبه برتر، دانشگاه سیستان و بلوچستان رتبه نمونه و دانشگاه ایلام رتبه فعال و در سطح ۴، دانشگاه فساد رتبه برتر، دانشگاه دامغان رتبه نمونه و دانشگاه هنر رتبه فعال اعلام شدند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا