افتتاح شبکه مجازی نخبگان علوم پزشکی کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شبکه مجازی نخبگان علوم پزشکی کشور با حضور دکتر آرش خجسته، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی و دکتر محمد بهناز، مدیر دفتر امور نخبگان و استعداد درخشان وزارت بهداشت در سالن کنفرانس این دانشگاه با حضور عوامل اجرایی دفتر یوسرن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر آرش خجسته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در نشست افتتاح شبکه نخبگان علوم پزشکی کشور و عقدتفاهم نامه همکاری با دفتر امور نخبگان و استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: تجمیع نیروی انسانی تحت هر شرایطی میتواند منجر به کار بزرگ در کشور شده و در بهبود آینده کشور کمک کند. شبکه های علمی در کشورهای دیگر بیشتر است اما ایران نسبت به سابق عملکرد بالاتری دارد. برتری کشور ها شاید در وهله اول با امور زیرساختی، گسترش های مرزی، شرایط آب و هوایی و غیره سنجیده شود اما درصد نخبگی انسان های موجود در یک کشور و درصد نوآوری آن ها یکی از ملاک های موجود است.

وی ادامه داد: این ویژگی کاملا دیده و سنجیده می شود. تفاوت کشور ما با کشور های دیگر درصد بالای نخبگی پزشکی نسبت به رشته های دیگر است. در ایران صنعت و اقتصاد در پزشکی بهترین عملکرد را دارد. پزشکان ما در حال حاضر بسیار دانا و توانا هستند پس باید از این ظرفیت نخبگی و هوش برتر بهترین استفاده را برای سازندگی کشور به کار ببریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی اظهار داشت: خوشحالم که این اتفاق در حال رخ دادن است  و همکاری با دکتر بهناز و دانشجویان فعال در دفتر یوسرن باعث افتخار من است.  زیبایی بدنه کار اگر از پایین به بالا بودن باشد عملکرد بالاتری داشته و همین امر نتیجه چندین برابر می‌کند. حضور دکتر رضایی که یکی از نخبگان هستند، در شبکه یوسرن نعمت است همچنین حضور دکتر محمد بهناز در دفتر استعداد درخشان این فکر را برای من به وجود آورد تا بتوانیم از این ظرفیت برای ساخت شبکه ای کشوری از نخبگان داشته باشیم و سطح تاثیر گذاری آن را در سطح کشوری گسترش دهیم.

وی در خصوص عملکرد و امکانات دانشگاه علوم پزشکی مجازی اذعان داشت: برنامه ما در دانشگاه علوم پزشکی مجازی فعالیت در تمامی حوزه های مرتبط با علوم پزشکی، آموزش و درمان است. زیرساخت این دانشگاه در دوران همه گیری کرونا در دانشگاه ها و دانشجویان علوم پزشکی کشور نقش بسزایی در آموزش پزشکی داشت.

در ادامه دکتر محمد بهناز، مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت بیان داشت: فقدان ارتباط موثر با دانشجویان، یکی از مهم ترین اشکالاتی که در دفتر استعدادهای درخشان است. ما خلاهای آموزشی را سعی کردیم با طراحی پودمان ها پر کنیم و عدالت آموزشی برقرار شود. همچنین با پیشنهاد دکتر خجسته با عقد این تفاهم نامه دفتر استعدادهای درخشان وزارت بهداشت می تواند با کمک دانشگاه علوم پزشکی مجازی و شبکه دانشجویان فعال در دفتر یوسرن پل ارتباطی خوبی با دانشجویان داشته باشد. وی در ادامه در خصوص تعریف نخبه اذعان داشت: تعریف اصلی نخبه کسی است که اثر اجتماعی خوبی داشته باشد شما نیز به این فکر کنید تا چه نقش موثری می توانید داشته باشید. کسی که تک بعدی میخواهد درس بخواند بد نیست اما نخبه فردی چند بعدی است. بی صبرانه منتظر شکل گیری این شبکه و اثرات آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مجازی، در پایان این جلسه نیز از عوامل اجرایی دفتر یوسرن تقدیر و تشکر به عمل آمد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا