گردآوری بیش از 700 محتوای الکترونیکی دروس رشته‌های پزشکی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دانشگاه علوم پزشکی مجازی در جدیدترین گزارش خود از سامانه آرمان «آموزش رایانه ای ملی انبوه و نوین» اعلام کرد بیش از ۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی از دروس رشته­ های گروه علوم پزشکی با همکاری اعضای هیات علمی از همه دانشگاه­2ها و دانشکده­‌های علوم پزشکی و دبیرخانه­‌های شورای آموزش تخصصی بر آرمان قرار گرفت.

یکی از رویکردهای نوین آموزش مجازی که در همه جهان به ویژه کشورهای پیشرفته مورد توجه خاص قرار گرفته موکس ­ها (MOOCs) هستند که دستیابی به عدالت آموزشی به معنی واقعی آن را محقق ساخته­ اند و توسط کنسرسیومی از دانشگاه­‌ها و مراکز علمی معتبر ارائه می ­شوند.

موکس کشوری آرمان به عنوان اولین موکس‌های استاندارد کشور با همکاری کلیه دانشگاه­‌ها و دانشکده­‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی طراحی و ارائه شده است. در حال حاضر دو نوع برنامه آموزشی در قالب آموزه و درس‌های دانشگاهی در آرمان ارائه می شوند.

بخش آموزه‌های آرمان که شامل ارائه مباحث کوتاه است در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ عنوان بوده و به طور روزافزون در حال بارگذاری است.

با بروز پاندمی کووید ۱۹، بر اساس نیازسنجی انجام شده، تدوین محتوای کامل درس­‌های دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت، به طوری که در حال حاضر ۴۰ درس از دروس رشته­‌های گروه علوم پزشکی شامل بیش از ۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشکده­‌های علوم پزشکی و با حفظ مالکیت معنوی تهیه کنندگان، بر روی این سامانه به صورت رایگان ارائه شد.

در این حرکت، هیئت‌های ممتحنه و ارزشیابی و همچنین برخی از دبیرخانه‌های شورای آموزش تخصصی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز فعالیت داشته اند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا