راه‌اندازی سامانه یاریگران زندگی

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، روز سه شنبه محمدمهدی اسماعیلی گفت: در پی برگزاری جشنواره یاریگران زندگی و هدفمند کردن این جشنواره، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به راه اندازی سامانه یاریگران زندگی به آدرس Yarizendegi.ir در بخش پیشگیری از اعتیاد پرتال جامع ستاد مبارزه با موادمخدر اقدام شد.

وی افزود: آثار واصله به دبیرخانه جشنواره در چهار بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسالان در این سامانه در حال بارگذاری است.

اسماعیلی بیان کرد: آثار دریافتی جشنواره در قالب‌های فیلم، پادکست، بازی رایانه‌ای و انیمیشن دسته‌بندی شده‌اند که به این ترتیب این مجموعه در اختیار اقشار مختلف جامعه برای بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

پارک‌های موضوعی و فکر بازی‌ها برای پیشگیری از اعتیاد

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین از آغاز فرایند استفاده از ظرفیت پارک‌های موضوعی و فکر بازی‌ها در پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در ادامه سلسله اقدامات اجرایی طرح یاریگران زندگی، کارگروه پارک‌های موضوعی و فکر بازی، جلسه‌ای در مجموعه باغ کتاب تهران با حضور مدیرعامل باغ کتاب تهران و مسئولان و مشاوران پارک‌های موضوعی و فکر بازی‌ها تشکیل داد که پس از تشریح نیاز ستاد و واقعیات جاری، تصمیمات کاربردی اتخاذ شد.

وی در ادامه؛ آموزش مشاورین علمی و سناریونویسان تم‌پارک‌ها و فکر بازی‌ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد توسط ستاد، بازدید اساتید مجرب ستاد از مجموعه تم پارک‌ها و همراهی با روایت‌گران برای اطلاع از روند اتفاقات سناریوها و ارایه نکات کاربردی پیشگیری به آن‌ها از اهم این تصمیمات بود.
اسماعیلی یادآور شد: راهبرد استفاده از فرایندهای جایگزین و آموزش غیرمستقیم مخاطبان، به خصوص نوجوانان بدون اشاره به اثرات موادمخدر یا انواع آن، در این فعالیت با استفاده از ظرفیت‌های موجود به سرانجام خواهد رسید.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا