قاسم عموعابدینی: پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی منطبق بر نیاز جامعه و صنعت می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی منطبق بر نیاز جامعه و صنعت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، قاسم عموعابدینی، درباره احتمال تغییر آزمون‌ها تحصیلات تکمیلی در سال‌های آینده اظهار کرد: نظام پذیرش دانشجو به خصوص در دوره تحصیلات تکمیلی باید منطبق با نیاز جامعه باشد و این یک اصل مهم است.

وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌آیم که بتوانیم نظام جامع آموزش صنعت و جامعه را محقق کنیم. اگر این امر تحقق پیدا کند محتوای درسی و رشته‌ها جهت‌گیری پیدا می‌کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: در واقع این‌گونه به مدلی دست خواهیم یافت که دانشگاه‌ها آموزش‌ها را براساس نیاز جامعه و صنعت ارائه دهند، در این مسیر به دنبال نظام جدید پذیرش بر مبنای این هدف هستیم.

عموعابدینی اعلام کرد: البته هنوز طرحی نهایی نشده و در مرحله مطالعه جوانب این موضوع هستیم.

به گزارش آنا، پیش از این عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم گفته بود: باید اصلاحی در ساختار پذیرش دانشجو و روش‌های پذیرش انجام شود و فعالیت استادان باید در جهت رفع مشکلات کشور باشد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات استادان و نخبگان برای برنامه ریزی‌های انجام شده در این معاونت بیان کرده بود: ما می‌خواهیم برنامه‌ها و طرح‌هایمان را با نظرسنجی استادان بررسی کنیم تا بتوانیم نظام آموزشی را احیا و بازسازی یا به صورت نوین مطرح کنیم.

وی گفته بود: پذیرش دانشجوی دکتری و ارشد به دو صورت می‌تواند انجام شود یکی اینکه به صورت حاکمیتی باشد، مانند فناوری‌های خط شکن که لازم است دانشجویان مستعد در این مسیر وارد شده و کادر سازی صورت گیرد. یکی مربوط به دانشگاه صنعتی است که باید با صنعت قرارداد بسته شود و عنوان مورد نیاز صنعت در دفترچه پذیرش سازمان سنجش آورده شود. باید برای یک کد، پروژه معرفی شود در این صورت است که دانشجو هم ارتباط با صنعت دارد و هم حقوق خواهد داشت. در طرح تحول باید استاد محوری شکل بگیرد. در حوزه گسترش و برنامه‌ریزی شوراهای تحولی شکل گرفته. این شورا تلاش می‌کند تمام کشور را معطوف به خود کند. باید دانشگاه‌ها مأموریت گرا شوند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا