اعلام جزئیات فعالیت شورای عالی فناوری سلامت

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن تشریح جزئیات فعالیت در شورای عالی فناوری سلامت گفت: این شورا متشکل از روسای کمیته‌های تخصصی است و طی چند ماه اخیر تشکیل شده و با تمام قوا به تعیین اولویت‌های حوزه تخصصی خود پرداخته‌ است تا مسیر فناوری سلامت کشور بر مبنای آن تعیین و هدایت شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر یونس پناهی با بیان این‌که شورای عالی فناوری سلامت عالی‌ترین جایگاه سیاست‌گذاری در حوزه فناوری سلامت است، گفت: ریاست شورای عالی سلامت را وزیر بهداشت بر عهده دارد و معاون تحقیقات و فناوری نیز نائب رئیس آن خواهد بود.

او شورای معین شورای عالی فناوری سلامت را به عنوان یک شورای تصمیم‌ساز یاد کرد و گفت: شورای معین متشکل از روسای کمیته‌های تخصصی است که طی چند ماه اخیر تشکیل شده و با تمام قوا به تعیین اولویت‌های حوزه تخصصی خود پرداخته‌اند تا مسیر فناوری سلامت کشور بر مبنای آن تعیین و هدایت شود.

 پناهی تاکید کرد: در جلسات شورای معین تمامی مصوبات و تصمیمات شورای عالی فناوری سلامت ساخته و پرداخته می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با بیان این‌که سه روش برای طرح مسئله در شورای عالی فناوری در نظر گرفته شده است، گفت: مسیر نخست کمیته‌های تخصصی هستند که هر یک مدل‌هایی مشخصی برای شناسایی نیازها و چالش‌ها و همینطور نحوه حمایت از حوزه تخصصی خود دارند و مسائل مربوطه را می‌توانند پس از اجماع نظر به شورای معین اعلام کنند.

پناهی مسیر دوم را از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: به این منظور کارگروهی با ریاست جناب آقای دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل شده است تا نیازهای دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق این کارگروه جمع‌آوری و منعکس شود. مسیر سوم نیز نیازهایی است که در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت جهت طرح در شورای عالی فناوری احصا می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ پناهی با اشاره به اینکه کمیته‌های تخصصی از تمام ظرفیت موجود در کشور باید استفاده کنند، گفت: هر کمیته در حوزه تخصصی خود نیازهای کشور را رصد کند و متناسب با آن اگر نهاد، سازمان و شرکتی توانایی تولید آن را دارد بررسی و پیشنهاد دهد. شناسایی و بیان مشکل باید به همراه راهکار و راه حل آن ارائه شود و باید سیاست‌گذاری کلان کشور در حوزه فناوری سلامت شکل بگیرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا