مصاحبه با نفرات اول کنکور ۱۴۰۱

انتشارات موفقیت‌شناسی

رتبه یک کنکور علوم ریاضی و فنی رمز موفقیت خود و کسب رتبه یک در این رشته را تلاش و مطالعه بسیار عنوان کرد و گفت: میانگین روزی ۹ ساعت مطالعه کردم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سید حسین سیدمهدی جاسبی  از تهران که رتبه نخست رشته علوم ریاضی و فنی را کسب کرده از جمله دانش‌آموزانی است که علاقه مند به حفظ و قرائت قرآن کریم بوده است که این علاقه مندی موجب شد تا وی در کنار تحصیل به یادگیری تلاوت قرآن نیز بپردازد. این رتبه برتر کنکور، تلاوت را به صورت حرفه‌ای نزد هادی رحیمی قاری ممتاز کشور دنبال کرده است.

رتبه نخست رشته علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری ۱۴۰۱ درباره رمز موفقیت خود در کنکور ۱۴۰۱ اظهار داشت: از همان دوران دبستان علاقه مند به ریاضی بودم و به همین دلیل رشته ریاضی را انتخاب کردم.

سیدمهدی جاسبی رمز موفقیت خود را لطف خداوند و تلاش بسیار عنوان کرد و یادآور شد: دبیرستان محل تحصیلم برنامه مطالعه خوبی را تهیه دیده بود و طبق آن درس خواندم. حمایت ها و دعای پدر و مادر و تلاش بسیار هم عامل موفقیت من بوده است.

وی در ادامه گفت: من هیچ کلاس کنکور نرفتم و از کمک آموزشی هم استفاده نکردم و با برنامه دبیرستان پیش رفتم.

رتبه یک کنکور ریاضی با بیان این که میانگین روزی ۹ ساعت درس خواندم، افزود: هم در مدرسه و هم در منزل مطالعه می کردم. برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد و هرکاری با تلاش میسر می شود.

سیدمهدی جاسبی درباره معدل درسی خود نیز گفت: من فعلا مدرک دیپلم را نگرفته ام اما با توجه به زمانی که برای درس خواندن گذاشتم و امتحاناتی که داده ام، فکر می کنم معدل دیپلم من ۱۹.۰۹ است.

وی همچنین درباره درس خواندن خود در زمان کرونا گفت: در دوران شیوع کرونا هم از طریق فضای مجازی و آنلاین درس خواندم، در تمام دوران کرونا با جدیت درس ها را پیگیری کردم به همین دلیل خیلی عقب نماندم.

سید مهدی جاسبی درباره تغییرات کنکور در سال آینده و تاثیر قطعی معدل هم گفت: در این زمینه نمی دانم چه باید بگویم چرا که معدل من بالا است برای من زیاد تاثیری ندارد.

رتبه یک کنکور ریاضی درباره این که آیا فکر می کرد در کنکور تک رقمی و حتی رتبه نخست شود، گفت: من در طول سال برای اینکه تک رقمی شوم بسیار تلاش کردم اما بعد از روز آزمون سراسری احساس خوبی نداشتم و بعد از این که با دوستان و خانواده صحبت کردم، امید پیدا کردم که حتما تک رقمی می شوم.

وی ضمن تشکر از زحمات پدر و مادر خود اظهار داشت: در زمان کرونا چون خانواده همواره در خانه بود، مادرم خیلی اذیت شد. فضای منزل را باید ساکت و آرام نگه می داشت که من برای درس خواندن تمرکز داشته باشم یا پدر که از من پشتوانه مالی کرد.

سید مهدی جاسبی ادامه داد: خواهر بزرگ تر از خود در خانه دارم که برای کنکور حمایتم کرد و در واقع این حمایت بیشتر آرامشی بود چراکه وی پیش از این مراحل کنکور را طی کرده بود با راهنمایی هایی خود به من آرامش می داد و در واقع زیاد استرس نداشتم.

وی خطاب به هم سن و سال های خود گفت: برای موفقیت اول به خداوند و اهل بیت (ع) توکل کنند و بعد تمام تلاش خود را به کار بگیرند و با جدیت و مطالعه بسیار جلو بروند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ طی چهار روز و از روز چهارشنبه (هشتم تیر) با مشارکت یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر داوطلب واقعی برگزار شد و با احتساب داوطلبانی که در دو گروه هنر و زبان‌های خارجی شرکت کردند، برای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۰۰ نفر کارت ورود به آزمون صادر شد که ۶۴ درصد آنها زن و ٣۶ درصد مرد و بیشترین تعداد شرکت‌کننده در گروه علوم تجربی بودند.

نتایج اولیه آزمون سراسری از شامگاه سه‌شنبه (۱۱ مرداد) درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شد و دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز روز جمعه (۱۴ مرداد) روی درگاه این سازمان قابل مشاهده است. انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از روز دوشنبه (۱۷ مرداد) آغاز می‌شود و تا شنبه آینده (۲۲ مرداد) ادامه دارد.

بررسی اسامی نفرات اول آزمون سراسری ۱۴۰۱ در پنج گروه آزمایشی نشان می‌دهد که از مجموع ۴۰ نفر رتبه‌های اول پنج گروه آزمایشی، ۲۷ نفر (۶۷/۵درصد) را پسران و ۱۳ نفر (۳۲/۵ درصد) را دختران تشکیل می‌دهند.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر داوطلب به رقابت پرداختند که از بین این داوطلبان ۱۰ نفر که تمامی آن‌ها مرد هستند موفق به کسب رتبه‌های یک تا ۱۰ شدند.

بر این اساس سیدحسین سیدمهدی جاسبی از تهران، امیرپارسا بهرامی از تهران، علیرضا ملک‌حسینی از اراک، امیرهمایون شریفی‌زاده از گرگان، پوریا غفوری از یزد، امیرماهان معصومی از اصفهان، محمدپارسا قادراحمدی از تهران، آرمین خسروی از تهران، شایان بقایی‌نژاد از مشهد و سبحان لطفی از نیشابور به ترتیب رتبه‌های ۱ تا ۱۰ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی را از آن خود کردند.

رتبه برتر بانوی شطرنج‌باز در کنکور تجربی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، پروا بهزادنظیف بانوی شطرنج باز ایرانی که موفق به کسب رتبه برتر کنکور کارشناسی در رشته تجربی شده است، به اینکه آیا واقعا شطرنج به ذهن او برای کنکور کمک کرده یا نه، پاسخ داد.

پروا بهزاد نظیف بانوی شطرنج باز ایرانی که موفق به کسب رتبه برتر کنکور سراسری در رشته تجربی شده است، به گفت‌وگو با ایسنا پرداخت و در خصوص تجربیات خود از شرایط سخت کنکور گفت.

این شطرنج باز که عناوین کشوری و آسیایی را در کارنامه خود دارد از راز موفیتش در کنکور پرده برداشت و به این نکته پاسخ داد که آیا واقعا شطرنج به ذهن او کمکی کرده یا خیر؟

در خصوص رشته و رتبه خود بگویید. در روز چند ساعت مطالعه داشتید؟ 

من موفق شدم رتبه ۱۶ منطقه ۲ در رشته تجربی را کسب کنم. باید بگویم که برای کسب این رتبه به طور میانگین روزی ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم که در برخی روزها این مقدار تا ۱۲ ساعت نیز می‌رسید.

شما شطرنج باز هستید. در خصوص ریتینگ و افتخارات خود در این رشته بگویید.

بله من حدود ۱۰ سال است که شطرنج را به صورت حرفه ای بازی می کنم. ریتینگم در حال حاضر ۲۰۳۵ هست و از نظر درجه بین المللی نفر ۹ ام بانوان ایران هستم. در سال ۲۰۱۹ قهرمان زیر ۱۶ سال دختران آسیا شدم. در سال ۲۰۱۳، ۳ مدال طلا، نقره، برنز آسیا را به ترتیب در سه بخش استاندارد،فوق سریع و سریع کسب کردم.

 همچنین ۳ دوره در مسابقات جهانی شرکت کرده و عناوین پنجم و هفتم را کسب کرده ام. یک طلا، دو نقره و یک برنز قهرمانی نوجوانان کشور، یک طلای مقدماتی بزرگسالان کشور و دو طلا و دو نقره قهرمانی مدارس کشور را در کارنامه‌ام دارم. همچنین پنج بار در مسابقات بین المللی مختلف در جایگاه قهرمانی بانوان قرار گرفتم که آخرین بار در تیر ماه سال جاری دقیقا یک هفته بعد از کنکورم بود.

آیا رقابت شطرنج آن هم در سطح بالا به درس شما لطمه نمی‌زد؟

حضور در مسابقات متعدد شطرنج گاها باعث می‌شد تا یک ماه به صورت کامل در مدرسه غیبت داشته باشم. قطعا این موضوع کار را برایم سخت می‌کرد اما هنگامی که از مسابقات برمی‌گشتم با تمام توان تلاش می‌کردم تا مباحث را مطالعه کنم و معمولا موفق بودم. این موضوع باعث شد که من به مطالعه بدون معلم عادت داشته باشم و هنگامی که کرونا اتفاق افتاد و تا مدتی زیر ساخت های آموزش آنلاین فراهم نبود، من بدون مشکل مباحث را پیشروی می‌کردم.

چه طور برنامه‌ریزی داشتید تا هم ورزش حرفه‌ای را دنبال کنید و هم درس را در سطح بالایی بخوانید؟

در خصوص برنامه ریزی به یاد دارم که بار ها هنگام بازگشت از مسابقات هنگامی که در مسیر بودم مطالعه را با ویس‌هایی که از قبل ضبط کرده بودم شروع می‌کردم و زمانی را از دست نمی‌دادم. حتی در اردو های تیم ملی نیز در زمان های استراحت بین تمرین‌ها به تست زنی از مباحث درسی ام می‌پرداختم. به نوعی از لحظه لحظه زمانم حداکثر استفاده را می‌کردم. البته ناگفته نماند که در سال کنکور، شطرنج را به حداقل رسانده بودم و در ماه های آخر تنها نتایج قهرمانان کشور را دنبال می‌کردم و تنها به درس خواندن می‌پرداختم. 

چه رشته‌ای را در تجربی انتخاب خواهید کرد و آیا برای شطرنج هم برنامه دارید؟

به احتمال زیاد رشته پزشکی را انتخاب خواهم کرد. شطرنج را نیز تا حد توان به صورت حرفه‌ای ادامه خواهم داد. این روزها تمریناتم را به صورت جدی دنبال می‌کنم و امیدوارم بتوانم در قهرمانی بانوان بزرگسال امسال به مدال برسم.

پتانسیل بانوان شطرنج در ایران را چگونه می‌بینید و آیا می‌توان به زودی بانوان ایران را روی سکو های جهانی در این رشته ورزشی دید؟

بله، خانم سارا خادم بارها در سالیان اخیر پرچم ایران را در مسابقات مختلف به اهتزاز در آورده و هر چند در سال اخیر فعالیت او کم شده است اما همچنان از برترین بازیکنان جهان هست. دیگر قهرمانان کشورمان همچون مبینا علی نسب نیز پتانسیل بالایی دارد و کاملا قابل انتظار است که بر روی سکو های جهانی قرار گیرد. در حال حاضر نیز تیم ملی بانوان ایران در حال رقابت در مسابقات المپیاد جهانی شطرنج در کشور هند است که برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بهترین نتیجه برای کشورمان رقم بخورد.

اگر برنامه ای برای ورزش حرفه ای خود دارید لطفا با خوانندگان ما آن را در میان بگذارید.

تا شروع دانشگاه سخت تمرین خواهم کرد. بالا بردن ریتینگ هدف کلی من است، احتمال می دهم بتوانم به زودی عنوان استادی فیده بانوان را کسب کنم. پس از آن نیز به دنبال کسب عناوین استادی بالاتر تلاش می‌کنم و امیدوارم بتوانم در بازی های آسیایی هانگژو که در سال آینده برگزار می شود همراه تیم ملی ایران باشم.

آیا در طول خواندن برای کنکور در مسابقات حرفه ای شطرنج شرکت می‌کردید؟

شروع مسیر کنکور من با کرونا همزمان بود، قبل از آمدن کرونا تا حدی برای کنکور تلاش می‌کردم (آن موقع در پایه دهم بودم) اما همچون سالیان قبل، در ماه حداقل یک مسابقه را شرکت می‌کردم. با آمدن کرونا و کنسل شدن مسابقات تصمیم جدی‌ام را برای کنکور گرفتم. در سال یازدهم با وجود مطالعه جدی برای کنکور در مسابقات آنلاین مهم شرکت می‌کردم. در آن سال نایب قهرمان زیر ۱۸ سال دختران کشور و قهرمان دانش آموزان کشور شدم و در مسابقات جهانی دانش آموزان نیز شرکت داشتم. در تابستان سال تحصیلی یازدهم به دوازدهم، نامم در لیست تیم ملی برای حضور در مسابقات مدارس آسیا بود. برایم تصمیم سختی بود اما از آن مسابقات انصراف دادم تا بر کنکور متمرکز شوم. از آن به بعد تا روز کنکورم فقط هر از چندگاهی با دوستانم تفریحی بازی می‌کردیم.

آیا خانواده با ادامه دادن ورزش حرفه ای شما موافق است؟

خانواده‌ام به طور کامل با ادامه دادن شطرنج موافق است و بزرگترین مشوقان من هستند.

درخصوص ارتباط ورزش شطرنج با ذهن بگویید. آیا این موضوع به شما در کنکور کمکی کرده است یا خیر؟

شطرنج‌باز بودن باعث شده بود تمرکز قوی ای داشته باشم، همچنین افزایش روحیه جنگندگی، توانایی کنترل استرس، آینده نگری، تصمیم گیری های درست در لحظات حساس همه از مواردی بود که شطرنج در من تقویت کرده بود. همچنین گفته می شود شطرنج محاسبات ذهنی و ریاضی را در نوجوانان تقویت می‌کند. باید بگویم که این مورد راجع به من کاملا صدق می‌کرد.

در آخر هر صحبتی که فکر می‌کنید لازم است را مطرح کنید.

از خانواده ام تشکر میکنم که همیشه همراه من بودند. از تمامی کسانی که در مسیر کنکور و همچنین شطرنج برای من زحمت کشیدند نیز تشکر میکنم. همراهیشان باعث دلگرمی و پیشرفت من است.

رتبه اول کنکور هنر:رمز برتر شدنم پشتکار و جدی گرفتن هدف بود

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، رتبه اول کنکور سراسری در رشته هنر از اصفهان گفت: یکی از عوامل و رمزهای موفقیت و کسب مقام برتر در آزمون سراسری ورود به دانشگاه، پشتکار و جدی گرفتن مسیر و هدفم برای تحصیل در این رشته بود.

کیاناز شاطریان افزود: رشته هنر بسیار وسیع و دارای منابع متعدد است که در این مسیر تنها با تلاش بسیار می‌توان قله موفقیت را فتح کرد؛ برای موفق شدن در این مسیر با توجه به هدفی که انتخاب کرده بودم وقت بسیاری گذاشتم و در برخی رده‌های تخصصی هم شرکت کردم.

رتبه اول کنکور سراسر هنر افزود: در کنار تلاش‌های مستمر، همراهی و کمک خانواده هم برای کسب این موفقیت بسیار مهم و تأثیرگذار بود.

وی بابیان اینکه از دوران کودکی به رشته هنر علاقه مند بوده است گفت: خانواده‌ام با توجه به علاقه‌مندی من در این رشته از راهنمایی و کمک خود دریغ نکردند و کسب این رتبه را مدیون آن‌ها هستم.

شاطریان یادآور شد: در ادامه این مسیر علاقه‌مند به تحصیل در رشته مجسمه‌سازی و نقاشی هستم زیرا از کودکی به این دو رشته خیلی علاقه داشتم و  دوران تحصیل خود را در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان طی کردم و در کنکور سراسر هم فقط در رشته هنر شرکت کردم.

وی با توجه به‌وقت و تلاشی که برای کسب این موفقیت طی کرده بود گفت: روزانه بین هشت‌تا ۱۴ ساعت مطالعه مستمر از منابع متعدد داشتم.

رتبه برتر کنکور سراسر هنر از اصفهان به علاقه‌مندان به تحصیل در رشته هنر و کسب رتبه برتر در این رشته توصیه کرد که کنکور هنر را جدی بگیرند و باپشتکار و اختصاص وقت بیشتری از زمان تحصیل خود به مطالعه منابع متعدد و متنوع در این رشته بپردازند.

به گزارش ایرنا، با اعلام اسامی نفرات برتر آزمون سراسر سال ۱۴۰۱ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی،علوم انسانی،هنر و زبان‌های خارجی از استان اصفهان، “کیا ناز شاطریان” در گروه آزمایشی هنر و “امیر ماهان معصومی” در گروه علوم ریاضی و فنی رتبه اول و ششم را کسب کردند.

آزمون سراسر ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ از هشتم تا یازدهم تیر امسال برگزار شد و حدود ۸۷ هزار داوطلب در ۲۷ شهر استان اصفهان به رقابت پرداختند.

رتبه اول رشته انسانی کنکور ۱۴۰۱/ گاهی شش ساعت مطالعه بدون وقفه داشتم

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از تسنیم، نفر اول رشته علوم انسانی کنکور ۱۴۰۱ با بیان اینکه مهم‌ترین عامل موفقیت من در کنکور پشتکار و توکل به خداوند است گفت: تلاش زیادی برای درس خواند کردم به طوری که گاهی شش ساعت مطالعه بدون وقفه داشتم .

محمد بهرامی، با اشاره به اینکه نخستین سالی بود که در کنکور شرکت کرده‌ام اظهار داشت: در طول دوران مطالعه هرآنچه که یاد می‌گرفتم بدون نگاه کردن به کتاب روی کاغذ می‌نوشتم.

بهرامی با بیان اینکه برای تغذیه برنامه خاص و متفاوتی نداشتم عنوان کرد: روش مطالعه من به این صورت بود که بعد از پیشخوانی، صورت تست‌ها را بدون جواب دادن به آن‌ها مطالعه و برای خود سؤال طرح می‌کردم و بعد از مطالعه کامل به تست‌ها پاسخ می‌دادم که البته این تست‌ها به طور معمول ساده بودند.

وی با بیان اینکه علاقه من به درس‌های فلسفه، منطق و ریاضی بیشتر از سایر دروس بود افزود: آنچنان که باید برای آینده برنامه‌ریزی نکرده‌انم اما به نظر می‌رسد در رشته حقوق متخصص شوم و احتمالاً در یکی از دانشگاه‌های برتر تدریس کنم.

بهرامی درباره میزان استفاده از فضای مجازی و تلفن همراه گفت: به طور طبیعی به دلیل شیوع کرونا کلاس‌های ما به صورت مجازی برگزار می‌شد و باید از تلفن همراه استفاده می‌کردم اما خیلی وقت خود را صرف فضای مجازی و اینترنت نکردم؛ به این صورت که تلفن همراه خود را به مادرم داده بودم و در انتهای شب حدود 15 تا 20 دقیقه از آن استفاده می‌کردم.

وی عنوان کرد: استفاده از فضای مجازی غیرقابل اجتناب است و من هم از این قاعده مستنثنا نیستم اما افرادی که وابسته به فضای مجازی هستند باید راهی برای دور شدن خود از این فضا پیدا کنند.

بهرامی با بیان اینکه تمایل دارم در رشته حقوق دانشگاه تهران یا شهید بهشتی تحصیل کنم افزود: برای انتخاب دوست بسیار دقت داشتم و دوستانم اختلالی در تحصیلم ایجاد نکردند.

وی با بیان اینکه هیچ وقت در مسیر مطالعه و آماده شدن برای کنکور دچار خمودگی و سکون نشدم بیان کرد: اوقات فراغت من بین دروس زیاد نبود و به طور تقریبی به ازای هر دو ساعت یک ربع استراحت می‌کردم و گاهی مطالعه من بدون وقفه شش ساعت طول می‌کشید.

وی گفت: استفاده از کلاس کنکوری بستگی به خود فرد دارد و چنانچه دانش‌آموزی تشخیص می‌دهد که کلاس کنکوری برای او مفید است و به هدفش کمک می‌کند بهتر است استفاده کند.

بهرامی با اشاره به اینکه من از کلاس‌ها و آزمون‌های آزمایشی استفاده کردم اما دقیق‌ترین برنامه‌ریزی توسط خود انسان باید انجام می‌شود افزود: از پایه دهم برای کنکور شروع کردم اما در پایه یازدهم به صورت جدی‌تر مطالعه کردم زیرا در پایه دهم چندان با نحوه مطالعه آشنا نبودم.

وی با بیان اینکه من در مدرسه تیزهوشان تحصیل کردم و معلمان در موفقیت من نقش مهمی داشتند عنوان کرد: در ابتدا تصور نمی‌کردم که روزی رتبه برتر کنکور باشم اما به تدریج با تشویق دیگران به این باور رسیدم که امکان‌پذیر است و جزو اهداف خودم قرار دادم و در کنکورهای آزمایشی همیشه رتبه زیر 10 را به دست می‌آوردم.

بهرامی گفت: شیوه مطالعه بسیار مهم است و باید به برنامه‌ریزی انجام شده برای خود پایبند باشیم گفت: از ساعت 7 صبح تا 22 شب مطالعه می‌کردم و تا ساعت 23 هم برای روز بعد برنامه‌ریزی می‌کردم.

این رتبه نخست کنکور با اشاره به اینکه توجه به ساعت خواب بسیار مهم است افزود: در سال‌های نزدیک به کنکور خیلی فرصت ورزش نداشتم و هرچند به نظر می‌رسد خیلی صحیح نباشد اما من گاهی هفته‌ها از منزل خارج نمی‌شدم و با وجود فشارهای بسیاری مهمانی هم تعطیل بود.

وی با بیان اینکه جواب دادن به این سؤال که رمز موفقیت من چه بوده سخت است گفت: پشتکار داشتن مهمترین رمز موفقیتم است به طوری که حتی اگر نیم ساعت در روز به ساعت مطالعه خود اضافه کنیم در انتهای یکسال متوجه می‌شویم از رقبای خود بسیار جلوتر هستیم.

بهرامی با اشاره به اینکه مطالعه برای کنکور را از سال‌های پایه شروع کردم و به سال آخر موکول نکردم عنوان کرد: افرادی که در کنکور موفق نشده‌اند باید بدانند که کنکور یکی از مهمترین مراحل زندگی است اما همه زندگی نیست و باید تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه توکل به خدا همیشه سرلوحه کار من بوده است گفت: حد و اندازه نقش پدر و مادرم در موفقیتم قابل گفتن نیست و اگر حمایت آن‌ها نبود به این موفقیت نمی‌رسیدم.

بهرامی با بیان اینکه گفته می‌شود هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما باید تمام تلاش را برای دستیابی به هدف به کار گرفت عنوان کرد: البته در این راه باید تصمیمات منطقی باشد، به عنوان مثال تنها بر این اساس که یکی از دوستان ما رشته‌ای را انتخاب کرده ما هم همان رشته را انتخاب کنیم، منطقی نیست.

وی گفت: برای انتخاب رشته کنکور باید منطق و عقل به کار گرفته شود و علایق و آینده شغلی و دروس مد نظر قرار گیرد و چنانچه هدف درستی را انتخاب کرده باشیم راه مناسبی نیز برای آن خواهیم ساخت و برای جامعه و خود مفید خواهیم بود.

بهرامی با اشاره به اینکه اگر خدا بخواهد کرمانشاه و ملت ایران را در مسیر توسعه قرار خواهیم داد عنوان کرد: یکی از دوستان من در سال 99 رتبه 40 کنکور را کسب کرد و من از ایشان پرسیدم اگر کنکور سخت بود باید چه کار کنم و ایشان جواب دادند کنکور اگر سخت باشد برای همه سخت است و شما قرار است با رقبای خود مقایسه شوید و اهمیتی ندارد که تمام دروس را 100 درصد بزنید؛ هرچند اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه اگر کسی تلاش کند به طور قطع نتیجه آن را می‌گیرد عنوان کرد: من در مجموع خیلی دچار استرس نمی‌شوم اما برای مدیریت استرس باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و به خداوند توکل کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرناایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا