دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شد/ کنکور دوبار در سال برگزار خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از حذف دروس عمومی از کنکور سراسری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر محسن زارعی، عصر روز(۲۲شهریور) در آیین تجلیل از برترین های کنکور سراسری استان کرمانشاه با تشریح تغییرات رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال آینده، اظهار کرد: یکی از تغییرات مهم رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری این است که از سال آینده سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بیشتر شده و به ۴۰ درصد خواهد رسید. 

زارعی افزود: از سال آینده کنکور سراسری دو بار در سال برگزار و نتایج آن به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ خواهد شد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، گفت: این موضوع به معنی حذف سهم دروس عمومی نیست و سهم آن ها در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد.

زارعی تاکید کرد: حذف دروس عمومی از کنکور سراسری در راستای توجه بیشتر به یادگیری عمیق این دروس انجام گرفته است.

زارعی در ادامه با بیان اینکه برگزاری کنکور سراسری به سبک گذشته باعث توجه کمتر بر یادگیری عمیق از سوی دانش آموزان شده بود، گفت: برگزاری کنکور سراسری به مدل قبلی سبب شده بود دانش آموزان توجه کمتری به دروس داشته و بیشتر دنبال کلاس های کنکوری و تست زنی بروند که این موضوع کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه اشاره ای هم به حواشی مطرح شده در فضای مجازی در مورد بالا بودن سهم دانش آموزان مدارس غیردولتی در قبولی های کنکور داشت و گفت: اخیرا در فضای مجازی عنوان کرده اند که ۷۷.۵ درصد رتبه های زیر سه هزار کنکور سراسری امسال در مدارس غیردولتی و از جمله مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کرده اند، این در حالیست که مدارس استعدادهای درخشان زیرمجموعه مدارس دولتی هستند.

وی تاکید کرد: اینکه استعدادهای برتر را شناسایی کرده و پرورش دهیم، نه فقط بی عدالتی نبوده، بلکه عین عدالت است.

وی اشاره ای هم به توجه بیشتر دانش آموزان و خانواده ها به تحصیل در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی داشت و از خانواده ها خواست به دنبال آرزوهای از دست رفته خود در فرزندانشان نباشند و اجازه بدهند فرزندانشان بر مبنای استعدادها و علاقمندی های خود تحصیل کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا