فعالیت سامانه فروش کتاب آغاز شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سامانه فروش کتاب به‌عنوان بستری کارآمد در چرخه فروش کتاب راه‌اندازی شده و کتاب‌فروشی‌های متقاضی فعالیت در این سامانه می‌توانند با مراجعه به آدرس v.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، راه‌اندازی سامانه «فروش کتاب» در عصر استفاده گسترده از فناوری‌های نوین و فروش کتاب در فضای مجازی، بستری کارآمد در چرخه فروش کتاب محسوب می‌شود. این سامانه با اهدافی ازجمله تقویت اقتصاد صنعت نشر کتاب در کشور و بهینه‌سازی کارکرد اجزای این صنعت، تقویت و اصلاح حلقه توزیع و فروش کتاب در کشور، تسهیل در دسترسی به کتاب، حمایت از کتابفروشی‌های سراسر کشور و ایجاد فرصت برابر در بین کتابفروشی‌ها، راه‌اندازی شده است.

در سامانه فروش کتاب، یارانه‌ها ازجمله یارانه‌های خرید و ارسال کتاب پیاده‌سازی می‌شود که در توزیع عادلانه یارانه‌ها هم نقش مهمی برعهده دارد. در این طرح، چرخه تولید و توزیع کتاب، روال منطقی و معمولی خود را طی می‌کند و با فعالیت این سامانه به انتهای زنجیره نشر توجه شده است. در نتیجه شیوه‌ای کارآمد در فروش کتاب توسط کتاب‌فروشان خواهد بود.

در سامانه طراحی‌شده خانه کتاب و ادبیات ایران برای فروش با محوریت کتابفروشی‌ها، این امکان فراهم شده که کتابفروشی‌ها در هر موضوعی بتوانند کتاب‌های خود را بارگذاری و به فروش برسانند. بنابراین این امکان وجود دارد که اگر کتابی به ویترین نرسیده یا در کتاب‌فروشی باقی مانده، در معرض دید طیف وسیع‌تری از افراد قرار گیرد و احتمال خرید آن کتاب‌ها بالاتر برود.

در سامانه فروش کتاب، این امکان فراهم می‌شود که خریداران بدون مراجعه حضوری به کتاب‌فروشی‌ها نیز بتوانند از طریق بستر مجازی، موجودی کتاب‌های کتابفروشی‌ها را ببینند و آثار مورد نظر خود را بخرند. از این طریق، گروه جدیدی از خریداران کتاب به کتابفروشی‌ها افزوده می‌شود. ضمن اینکه این امکان فراهم شده که همزمان به‌صورت حضوری هم کتابفروشی‌ها فروش داشته باشند، اما با فروش مجازی، سبد فروش جدیدی برایشان ایجاد شود.

هر کتاب‌فروشی که حداقل امکانات حوزه فناوری اطلاعات را داشته‌باشد، می‌تواند در این طرح حضور داشته‌باشد. بسیاری‌ از کتابفروشی‌ها امکان فروش مجازی یا سایت مستقل ندارند که در این‌صورت می‌توانند برای فروش مجازی از این سامانه استفاده کنند.

توجه به مخاطبان کتاب در مناطق کم‌برخوردار از کتابفروشی‌ از دیگر اهداف اصلی طراحی این سامانه بوده است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این سامانه از نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی محل زندگی خود به‌صورت حضوری و غیرحضوری خرید داشته باشند. 

مرکز پشتیبانی همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ با شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ برای پاسخگویی به سوالات کتابفروشی‌ها درنظر گرفته شده است. این مرکز کتابفروشی‌ها را از مرحله ثبت‌نام تا مرحله بارگذاری محصول و فروش و ارسال بسته‌ها، راهنمایی می‌کند.

کتابفروشی‌های متقاضی فعالیت در سامانه فروش کتاب می‌توانند با مراجعه به آدرس v.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا