محمدمهدی اسماعیلی: صندوق اعتباری هنر تقویت شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تقویت هرچه بیشتر صندوق اعتباری هنر، گفت: نگاه وزارت فرهنگ به این صندوق توسعه ای و هدف گذاری در آن، حل مسئله است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مجمع عمومی صندوق اعتباری هنر با حضور اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره آن در محل سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این مجمع پس از قرائت گزارش صورت های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ از سوی بازرس و حسابرس صندوق اعتباری هنر، موارد مطرح شده پس از تبادل و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات اعضا به تصویب رسید.

در این نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس هیئت امنای صندوق ضمن تشکر و قدردانی از زحمات، خدمات و تلاش های مدیر عامل و مجموعه صندوق اعتباری هنر ، خدمات و فعالیت‌های این صندوق را گسترده دانست و گفت: بدون تردید انجام امور متنوع و در عین حال زیاد، سختی هایی را نیز به همراه خواهد داشت از این رو همانگونه که در بازدید اخیر از محل این صندوق عرض کردم، باید صندوق اعتباری هنر تقویت شود.

وی با اشاره به روحیه توسعه گرای پوراحمدی مدیرعامل این صندوق، تصریح کرد: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به صندوق هنر توسعه‌ای است لذا همواره تأکید شده که این صندوق با ارائه خدمات بهینه و مطلوب به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باید بتواند باری از روی دوش این اقشار فرهیخته برداشته و نسبت به رفع مشکلات آنها کوشا باشد.

به گفته اسماعیلی کسانی‌که به صندوق آمده و عضو شده اند با امیدی آمده و انتظار دریافت خدمات دارند؛ آنها جایی را برای مراجعه نداشته‌اند که به صندوق آمده‌اند از این رو وظیفه ما است به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر کشور در خدمت این قشر فرهیخته باشیم و تا جای ممکن از هیچ تلاشی برای کمک و حمایت از آنها دریغ نکنیم.

عضو کابینه دولت مردمی به انجام سفرهای استانی خود به اقصی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی بسیاری به من مراجعه و از مشکلات خود می گویند ؛ آنها انتظار کمک و مساعدت از صندوق اعتباری هنر به عنوان زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی و حمایت دارند.

به گفته وی، هنرمندان دارای عواطف لطیفی هستند که باید آنها را درک کرد و در جهت رفع مشکلات و درخواست های آنها برآمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: صندوق اعتباری هنر هرچه تولید و بعضاً سرمایه گذاری می کند باید درآمد آن به سفره اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برود.

اسماعیلی با اشاره به انجام تمهیدات لازم از سوی صندوق، اظهار داشت: پوراحمدی مدیرعامل باید صندوق اعتباری هنر را با تدابیر لازم و رایزنی های مناسب به منابع پایدار وصل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درعین حال خطاب به مدیر عامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: هر طرحی که در جهت کمک و حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارائه کنید بدون تردید ما نیز کمک خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.

او با تقدیر از زحمات و تلاش های دوره کمتر از یکسال صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم گفت، همه جانبه قدردان و از همه اعضا تشکر می کنم اما معتقدم باید خیلی خروجی های بیشتری را از تلاش‌های این صندوق در این دوره شاهد باشیم.

رییس شورای هنر کشور تاکید کرد: صندوق آمده باری را از دوش هنرمندان بردارد بنابراین توقع داریم تلاش‌ها و زحمات انجام گرفته باعث حل و رفع مشکلات، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی و بسیاری موارد دیگر  اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به ارایه خدمات صندوق هنر به اهالی رسانه به عنوان بخشی از اعضای این صندوق، اظهار داشت: با تصویب لایحه جامع روزنامه نگاری و خبرنگاری در کمیسیون فرهنگی دولت، و تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی ، بدون تردید بسیاری از مسایل و مشکلات صنفی و کاری اصحاب رسانه حل و فصل خواهد شد. 

 عضو کابینه دولت مردمی در ادامه سخنان خود به ارائه تسهیلات ویژه دریافتی سال گذشته از رییس جمهور اشاره کرد و گفت: با مساعدت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و ارائه بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه و بسته های حمایتی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه توانستیم بخش کوچکی ازمشکلات این قشر فرهیخته را حل کنیم.

اسماعیلی تأکید کرد: باید دست در دست با ورود به میدان فعالیت با برنامه ریزی مناسبت در جهت رفع مشکلات و کمک و حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تلاش کنیم.

در ادامه این نشست مشترک ضمن قرائت بخش هایی از صورت های مالی و ارایه عملکرد توسط سید مجید پوراحمدی رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و پاسخ به سوالات مطرح شده حاضران، هریک از اعضای حاضر هیئت امنا و هیئت مدیره به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

پخش کلیپ از دستاوردها، عملکرد و همچنین نحوه ارایه خدمات صندوق اعتباری هنر از دیگر برنامه های جانبی این نشست مجمع عمومی به شمار می رفت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا