وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: تا پایان سال آینده در تأمین کاغذ خودکفا خواهیم شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

محمدمهدی اسماعیلی از خودکفایی کامل در تأمین کاغذ تا پایان سال 1402 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی «ایران نوشت»، با تقدیر از  فعالیت متولیان برگزاری این نمایشگاه گفت: خدا را شکر «مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی» با یک حرکت مقتدر و امیدآفرین وارد دهه دوم فعالیت خود شده  و به یک نماد مهم در حوزه استقلال فرهنگی کشور تبدیل شده است که جای سپاسگزاری دارد.

محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد:  عنصر«استقلال» بیش از آن که یک مفهوم سیاسی یا اقتصادی باشد یک مقوله فرهنگی است چون به هویت ملی مربوط است. ما پیش از انقلاب اسلامی،  یک دوره 200 ساله را پشت سر گذاشتیم  که در آن شاهد نفوذ فرهنگ انحطاط و حقارت پذیری بودیم. فرهنگی که ایرانیان را محتاج به الگوهای بیرونی می دانست. این فرهنگ از  اوایل دوره قاجار به ویژه بعد از شکست ایران از روسیه وارد  عرصه های مختلف جامعه ما شد. یک جریان به ظاهر تحصیلکرده، مروج فرهنگ وابستگی شدند و قصه پرغصه‌ای  را رقم زدند که در دوران پهلوی اول به اوج خود رسید.

 وی افزود: برخی از متون دوره قاجار و پهلوی را باید به عنوان درس عبرت در دانشگاه‌ها و مدارس بخوانیم که چه‌طور از پیشرفت یاد می کردند و می‌گفتند که چاره ای نداریم جز این که این مسیر الگو گرفته از غرب را را طی کنیم. این یک جدال مداوم است  و متاسفانه تا امروز هم ادامه دارد.

 اسماعیلی عنوان کرد: امام خمینی (ره)  این زنجیر عقب‌ماندگی را از پای ملت ایران باز کرد تا در پرتو آن ملت ایران فعل توانستن را صرف کنند. با معجزه انقلاب اسلامی «ما می‌توانیم» به عنوان شعار راهبردی اثبات شد و با پایداری ۴۴ساله این شعار امروز به یک کتاب قطور و پرافتخار تبدیل شده است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلق  شخصیت‌هایی که مورداقبال جامعه کودک و نوجوان ما قرا ردارد هنوز در ابتدای راه است و کار زیادی در پیش داریم. در حوزه اقلام فرهنگی و اسباب بازی و بازی‌های رایانه‌ای، هنوز هم شخصیت هایی غالب هستند که نسبتی با فرهنگ ما ندارند. این نشان می دهد که با وجود تلاش‌ها، مسیر را باید به صورت کامل طی کنیم.  

وی رسیدن به جایگاه مطلوب را وابسته به همکاری مشترک بخش‌های مختلف دولت دانست و تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش، وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه رکن اساسی برای تغییر وضعیت فعلی هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: اطمینان داریم در دوره‌ای کوتاه، کاری که تا این اندازه پیش رفته، به دستاوردهای بیشتری خواهد رسید و از ایده تا دیده، محصولات و فعالیت‌ها را به هم متصل خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: فیلم، سینما، سریال و پویانمایی و دیگر اجزا باید پا به پای هم تا حلقه‌های پایانی به پیش روند تا مجموعه‌ای از نمادهای ایرانی را تا صنعتی‌سازی برسانیم و به اقتصاد فرهنگ کمک کنیم.

اسماعیلی به ایجاد قرارگاه صنایع فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در هر بخش و معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد، بخش‌هایی در رابطه با صنایع فرهنگی فعالند و تلاش داریم در خود وزارتخانه، این بخش‌ها به مجموعه‌ای هم‌افزا تبدیل شوند.

وی به روند خودکفایی کاغذ اشاره کرد و گفت:  تا پایان سال‌ آینده شاهد خواهیم بود که در حوزه نشر، مطبوعات و کتاب مدارس، همه نیاز به کاغذ از تولید داخلی تامین خواهد شد.

لازم به یادآوری است که هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، یکم تا هجدهم شهریورماه از ساعت 10 تا 22 در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا خواهد بود. مجمع نو‌شت‌افزار ایرانی اسلامی از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با عضویت بیش از 100 تولیدکننده، به عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین تشکل‌های فرهنگی حوزه کودک و نوجوان شناخته می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا