تحقق عدالت فرهنگی با اهتمام ویژه صنایع خلاق

انتشارات موفقیت‌شناسی

در ديدار مديرعامل صندوق اعتباري هنر با هنرمندان منطقه آزاد کيش بر نقش موثر هنرمندان در توسعه فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي کشور تأکيد و توجه به طرح‌هاي هنري، فرهنگي و صنايع خلاق را يکي از طرح‌هاي اصلي حمايتي در راستاي تحقق عدالت فرهنگي عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، روز چهارشنبه دوم شهریور در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه آزاد کیش، از اهتمام صندوق اعتباری هنر برای رفع مشکلات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و گفت: یکی از وظایف صندوق رسیدگی و توجه به هنرمندان استانی در راستای اجرای سیاست عدالت فرهنگی است .

وی در ادامه افزود: صندوق اعتباری هنر در حال حاضر بیش از ۹۳ هزار عضو دارد که ۶۷ درصد آنها هنرمندان فعال در استان ها هستند.

برای رشد و تقویت فرهنگ و هنر ضرورت دارد با توجه به ظرفیت بالای استان های کشور در حوزه فرهنگ و هنر فعالان این حوزه مورد توجه و حمایت واقع شوند.مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اقدامات موثری که در زمینه حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در دولت مردمی انجام شده است افزود: در ابتدای شروع به کار دولت، اقدامات جدی برای حمایت از اعضای صندوق با هدف کاهش خسارت های ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری بدلیل استمرار شیوع کرونا انجام شد.

با پیگیری ، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی بلاعوض و قرض الحسنه به اصحاب فرهنگ و هنر در دولت مصوب شد که طی ۳ مرحله این تسهیلات بلاعوض به حساب اعضای صندوق واریز شد.

وی در ادامه افزود: طی یکسال اخیر بیش از ۱۰ هزار نفر از جامعه فرهنگ و هنر کشور به عضویت صندوق درآمدند و ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند و جمعیت بیمه شدگان صندوق به بیش از ۴۷ هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تسهیلات پرداختی به اعضای صندوق گفت: از مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۳هزار نفر از اعضا به منظور اخذ بیش از ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره معرفی شدند که نسبت به مدت مشابه بیش از ۲۱۸ درصد در مبلغ تسهیلات پرداختی رشد داشته ایم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
صندوق اعتباری هنر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا