سردار سپهر: سند ملی سلامت روان و معنوی جامعه تهیه می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

با موافقت رئیس‌جمهور، ستاد ملی مقابله با کرونا به ستاد ملی مقابله با تهدیدات زیستی تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی به نقل از تسنیم، محمدحسین سپهر در نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی – اجتماعی که با حضور پژوهشگران و اساتید دانشگاهی در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: با بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های دانشگاهیان و پژوهشگران سند ملی مقابله با عوارض روانی و اجتماعی بیماری کرونا تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کرونا یک بیماری تهدیدگر، پیش‌رونده و خطرساز در سراسر دنیاست، افزود: این بیماری باعث رکود اقتصادی و تلفات انسانی، تغییر سبک زندگی و تغییر حکمرانی در جهان شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت کشور یادآور شد: بیش از دو سال است که جهان و ایران اسلامی با بیماری کرونا مواجه است و طبیعی است که برای مقابله با این تهدید در عرصه سلامت روان و مشکلات اجتماعی از صاحب‌نظران و اندیشمندان دانشگاهی استفاده کنیم.

سپهر اظهار کرد: هدف اصلی از  برگزاری این همایش‌ها تهیه الزامات تولید سند سلامت روان جامعه و مقابله با عوارض روانی و اجتماعی بیماری کرونا است.

وی با اشاره به مقالات و نقطه‌نظرات جامعه دانشگاهی و پژوهشگران در این زمینه تصریح کرد: سند ملی سلامت روان و معنوی جامعه به عنوان مبنا و اساس تصمیم‌گیری‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ها و اقدامات راهبردی جامعه تهیه می شود.

عضو ارشد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: تدوین قوی و علمی این سند، ایران را جزو کشورهای موفق در حوزه نسخه‌های علمی موضوع کرونا قرار خواهد داد.

سپهر تاکید کرد: بیماری کرونا دارای پیامدهای جدی روانی و اجتماعی است و آثار این بیماری در این حوزه ها مشهود است.

وی اضافه کرد: تداوم تهدیدهای زیستی محتمل  است و باید همواره آماده پاسخگویی در برابر تهدیدهای زیستی باشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه با موافقت رئیس‌جمهور، ستاد ملی مقابله با کرونا به ستاد ملی مقابله با تهدیدات زیستی تبدیل می‌شود، خاطر نشان کرد: تهدیدات زیستی در کنار خطرات، حامل فرصت‌هایی هم است و باید نقش و سهم خودمان را در سبک زندگی، رفتار اجتماعی و تولید نظامات اجتماعی تعریف کنیم.

سپهر گفت: نحوه شناخت چالش‌ها و موانع سلامت روان در اقصی نقاط کشور متناسب با ویژگی‌های خاص استانی ضروری است؛ چرا که وضعیت استان‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و راهکارها نیز متغیر است.

وی افزود: ارائه راهکار و راه‌حل، تولید جنبش نرم‌افزاری در حوزه سلامت روان، تربیت نیروی متخصص، نظام‌سازی و تعالی الگو نقش‌آفرینی مدیریت درمان در عرصه سلامت روان، تولید سبک زندگی و رفتار اجتماعی متناسب، سازوکارهای ارتقای تاب‌آوری جامعه به خصوص کادر درمان، تبیین نقش رسانه‌ها و همچنین نقش فناوری در خلق فرصت‌ها جهت کاهش آسیب‌های روانی باید در تهیه سند ملی مورد توجه قرار گیرد.

سپهر یادآور شد: امروز سامانه ایران من، سومین سامانه پرمحصول کشور است و بیش از ٢ میلیارد استعلام داشته و این امر یک تحول بزرگ در نظام الکترونیک است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خسارتی که همه‌گیری کرونا به سطح علمی دانش‌آموزان و دانشجویان وارد کرده است باید به سرعت جبران شود و نباید اجازه دهیم که مدارس تعطیل شود.

سپهر یادآور شد: تعطیلی یک روز بازار معادل ٣� هزار میلیارد تومان خسارت به بخش  اقتصادی است و باید با این بیماری همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت امنیت در یک جامعه گفت: نقش مشاوران و روان‌شناسان نیز در حوزه سلامت روان باید تبیین و جایگاه سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های جوان تعریف شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گفت: بزرگترین مولفه امنیت، امنیت روانی است که پایه و زیرساخت همه فعالیت هاست که باید در این خصوص از همه ظرفیت های دینی و معنوی  استفاده کرد.

سپهر در ادامه به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، تحولی جدی در مهار بیماری کرونا برقرار شد.

وی تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران، تشکیل ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بود که این ستاد با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها نقش موثری در مدیریت این بیماری داشت.

برای مشاهده اخبار اختصاصی این همایش اینجا را کلیک کنید.

برای مطالعه اخبار مربوط به سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
تسنیم

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا