نجاتی، گرایی و ساروی به نیمه نهایی قهرمانی جهان صعود کردند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نمایندگان اوزان ۶۳، ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم ایران راهی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد، در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا نجاتی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی شدند و امشب(یکشنبه) برای رسیدن به فینال به مصاف حریفان خود می روند اما، پژمان پشتام در ۸۲ کیلوگرم شکست خورد.

علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان، در دور نخست وزن ۶۳ کیلوگرم به مصاف احمت اویار از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. نجاتی در دور دوم برابر عبدالمحمد پاپی، فرنگی کار سابق ایران که در حال حاضر برای کشور آلمان مسابقه می‌دهد، به روی تشک رفت و در شرایطی که تا ۱۰ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۴ بر ۳ عقب بود، ۴ امتیاز گرفت و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید. نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ویکتور سیوبانو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ از مولداوی رفت و با ارائه نمایشی برتر با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی، دارنده مدال های طلای جهان و المپیک بعد از استراحت در دور نخست، در یک هشتم نهایی مقابل آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان در تایم نخست با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله نیز مقابل هان سو ریو دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره جهان از کره جنوبی به روی تشک رفت و در حالیکه ۵ بر یک از حریف خود پیش بود، هان سو ریو به دلیل احساس درد از ناحیه دنده حاضر به ادامه مبارزه نشد تا گرایی با کسب این پیروزی راهی نیمه نهایی شود.

اما در وزن ۸۲ کیلوگرم، پژمان پشتام دارنده مدال برنزجهان پس از استراحت در دور نخست، برابر کاراپت چالیان نفر پنجم جهان و المپیک از ارمنستان به روی تشک رفت و در پایان به سختی با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. پشتام در این مرحله مقابل یاروسلاو فیلکاچوف از اوکراین که بهترین عنوانش مدال نقره زیر ۲۳ سال اروپا در سال ۲۰۱۸ بوده است، به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند. پشتام برای اینکه بتوان در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار نهایی باشد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز، محمدهادی ساروی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک، پس از استراحت در دور نخست مقابل فلیکس بالدائوف از نروژ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل رستم آساکالوف کشتی‌گیر ۳۸ ساله ازبکستان و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان به روی تشک رفت و در پایان مقتدرانه با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

سه نماینده ایران از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه در مرحله نیمه‌نهایی به میدان می‌روند. همچنین ناصر علیزاده حدود ساعت ۲۲ امشب برای کسب مدال برنز وزن ۸۷ کیلوگرم به میدان می‌رود.

پیش از این روز گذشته پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در ۷۲ و محمد علی گرایی در ۷۷ کیلوگرم از دور مسابقات حذف شدند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا