چگونگی حفظ توان باروری در مجردها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا ضمن تشریح سه خدمت ویژه حوزه درمان ناباروری که توسط این مرکز ارائه می‌شود، در عین حال به جوانانی که به هر دلیلی فعلا امکان ازدواج ندارند، توصیه کرد که برای دریافت خدمات مرتبط با سلامت باروری اقدام کنند تا به این ترتیب زمانی که ازدواج کردند بتوانند امکان باروری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر علی‌صادقی‌تبار، درباره خدمات درمان ناباروری که در مرکز ابن‌سینا ارائه می‌شود، گفت: ناباروری یک مشکل یا عارضه‌ای است که به دلیل بیماری‌ها و اختلالات مختلف رخ می‌دهد. مشکلات آناتومیک، ایمونولوژیک، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های غدد درون‌ریز و… می‌توانند عامل ناباروری باشند و از این رو درمان این عارضه کاری چند مولفه‌ای و چند تخصصی است که مرکز درمان ناباروری ابن سینا این قابلیت را دارد که اقدام به ارائه خدمات درمان ناباروی به بهترین شکل و با بیشترین تخصص‌ها کند.

او با تاکید بر اینکه مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا در سه حوزه خدمات ویژه‌تری ارائه می‌کند، تصریح کرد: شاید این خدمات در جای دیگری به این شکل وجود نداشته باشد. یکی از این خدمات در حوزه آندومتریوز است که در زنان سنین باروری زیاد مشاهده می‌شود. خانم‌هایی که دچار آندومتریوز هستند دو علامت بارز دردهای دوران قاعدگی و ناباروری دارند. اساسا تشخیص بیماری آندومتریوز کار سخت و پیچیده‌ای است که توسط متخصصین متبحری که به تعداد انگشت‌شمار در کشور حضور دارند، در مرکز ما نیز انجام می‌شود. درمان آندومتریوز به صورت عمل لاپاروسکوپی انجام می‌شود و ما در کلینیک آندومتریوز خود حدود ۱۱ سال است که خدمات تخصصی این حوزه را ارائه می‌دهیم؛ خدماتی که در منطقه خاورمیانه کم‌نظیر است.

وی افزود: خدمت دوم ویژه‌ای که مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا ارائه می‌دهد، سلول درمانی است که از سلول‌های بنیادین در درمان ناباروری استفاده می‌شود. این خدمت ابتدا به عنوان فاز تحقیقاتی انجام می‌شد که نتایج بسیار روشن و درخشانی در درمان ناباروری کسانی که دچار تنبلی تخمدان شده‌اند، به دست آورد. درحال حاضر این خدمت در حال توسعه است و ان‌شاءالله این خدمت در اختیار زوجین و بانوانی قرار می‌گیرد که زودتر از موعد مقرر دچار ناتوانی تولید مثل شده‌اند.

او در تشریح خدمت سوم منحصر به فرد مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، اظهار کرد: کلینیک درمان جایگزین (رحم جایگزین) هم بخش مهمی از فعالیت ما است. به این معنا که با رعایت اصول قانونی و اخلاقی کامل‌ترین مشاوره‌ها را ارئه می‌دهیم و از این بابت بیماران زیادی درمان‌های خود را با کیفیت خوب دریافت می‌کنند.

صادقی‌تبار درباره خدماتی که مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا می‌تواند به دختران و پسرانی که ازدواج نکرده‌اند، در زمینه سلامت باروری ارائه دهد،‌ تصریح کرد: جوانانی که به هر دلیلی تمایل یا امکان ازدواج ندارند خصوصا خانم‌ها که باروری آنها از سنی به بعد محدود می‌شود می‌توانند در سنینی که هنوز مشکلی ندارند، خدمات مرتبط با سلامت باروری را دریافت کنند. در واقع توان باروری خانم‌ها زیر ۳۵ سال هر چه زودتر تحت بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت تخمک‌هایشان فریز می‌شود تا وقتی ازدواج کردند بتوانند امکان باروری داشته باشند.

وی افزود: هرچه خانم از ۳۵ سالگی گذر کرده و به سمت ۴۲ سال پیش برود شانس درمان کمتر می‌شود. کسانی که دچار مشکلات تنبلی تخمدان هستند خیلی وقت‌ها زودتر از ۳۵ سال توان باروری خود را از دست داده یا با محدودیت آن مواجه می‌شوند؛ بنابراین به هر خانمی که فعلا ازدواج نکرده است و به بالای سن ۳۰ سال رسیده، توصیه می‌شود به فکر دریافت این خدمت باشند که تخمک‌های خود را فریز کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا