کسب مقام نایب قهرمانی دانشگاه تهران در مسابقات وسایل نقلیه میکرو ۲۰۲۲

انتشارات موفقیت‌شناسی

تیم پرنده‌های بدون سرنشین دانشگاه تهران در سیزدهمین دوره مسابقات وسایل نقلیه میکرو به مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم پرنده‌های بدون سرنشین دانشگاه تهران در سیزدهمین دوره مسابقات وسایل نقلیه میکرو (IMAV ۲۰۲۲) که به میزبانی دانشگاه دلفت هلند برگزار شد، به مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

در این دوره از مسابقات ۲۱ تیم از ۱۳ کشور حضور داشتند. تیم دانشگاه تهران با هدایت پردیس بین‌المللی ارس و پژوهشکده سامانه‌های هوشمند کاربردی دانشگاه تهران و حمایت و پشتیبانی گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی ریاست جمهوری در این مسابقات شرکت کرد.

چالش‌هایی که تیم دانشگاه تهران در رشته خارج از سالن و تحویل بسته شرکت داشت و عناوین کسب شده به شرح ذیل است:

۱. تحویل بسته در موقعیت یک برچسب ArUco با موقعیت مکانی GPS شناخته شده. در این چالش تیم دانشگاه مقام اول را با خطای فاصله صفر کسب کرد.

۲. تحویل بسته در موقعیت یک برچسب ArUco که موقعیت GPS آن ممکن است تا ۱۰۰ متر خاموش باشد. در این چالش تیم دانشگاه مقام چهارم را کسب کرد.

۳. تحویل بسته در موقعیت یک برچسب ArUco در مکان نامعلومی وقتی چندین تگ ArUco در میدان توزیع می‌شود و بسته باید در یک برچسب ArUco مشخص شده تحویل شود. در این چالش تیم دانشگاه مقام پنجم را کسب کرد.

۴. تحویل بی‌صدای بسته در موقعیت یک برچسب ArUco با مکان مشخص که باید بی‌صدا تحویل شود. در این چالش تیم دانشگاه مقام اول را کسب کرد.

۵. در این چالش بسته به وانت در حال حرکت تحویل می‌شود. در این چالش تیم دانشگاه مقام چهارم را کسب کرد.

۶. تحویل دور و سریع یک بسته به یک مکان GPS شناخته شده تحویل می‌شود، پس از اینکه ابتدا چندین دور بین دو نقطه با فاصله دور پرنده پرواز می‌کند. در این چالش تیم دانشگاه مقام دوم را کسب کرد.

این مسابقات بین‌المللی سالانه مهمترین رویدادی است که دانشمندان، فناوران و علاقه‌مندان به تحقیق و توسعه فناوری وسایل نقلیه میکرو هوایی را گرد هم می آورد. برگزارکنندگان و حامیان این مسابقات بزرگترین توسعه دهندگان صنعتی این حوزه در دنیا هستند که امسال از ۱۹ تا ۲۴ شهریور ماه در کشور هلند برگزار شد.

در حاشیه این مسابقات عضویت دانشگاه تهران در این مسابقات توسط مؤسسین این مسابقات مورد بررسی و تائید اولیه قرار گرفت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا