محمدرضا دشتی اردکانی: برندسازی غذای ایرانی مزیت‌ گردشگری برای ایران است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: سفره رنگین ایرانی مزیت‌ رقابتی ایران در گردشگری است و برندسازی غذای حلال ایرانی در جذب گردشگر سهم مهمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمدرضا دشتی اردکانی» روز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو که با حضور مهندس «سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: فرهنگ ایرانی به دانایی ایرانیان به محیط اطرافشان گفته می‌شود و این فرهنگ را در آثار تاریخی گذشتگان می‌توان دید، اما جنبه‌ای از میراث فرهنگی که کمتر به آن اشاره شده میراث فرهنگی معنوی یا ناملموس ما است. تنوع غذایی بین اقوام ایرانی از جمله میراث ناملموس متاثر از فرهنگ غنی ایرانی است.

او افزود: خوراک آشپزی یا فرهنگ هر سرزمین متبلور از زیست بوم هر سرزمین است و به همین دلیل امروزه برای آشنایی با فرهنگ هر منطقه خوراک یکی از مسائل مهم آن منطقه است، گردشگری خوراک شاخه‌ای از گردشگری فرهنگی است و در ثبت این میراث ناملموس در فهرست جهانی باید مبادرت لازم انجام بگیرد.

دشتی اردکانی ادامه داد: گردشگری خوراک در سبد گردشگری سهم قابل توجه ۲۵ الی ۳۹ درصدی دارد، همچنین پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد گردشگری به ۹ درصد در جهان افزایش یابد، گردشگری تغذیه، آشپزی و سفره رنگین ایرانی یکی از مزیت‌های رقابتی ایران در صنعت گردشگری است و برندسازی غذای حلال ایرانی می‌تواند در ارتقای کیفیت و جذب گردشگر سهم مهمی داشته باشد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشپزی می‌تواند به رونق این حوزه کمک کند.

او در ادامه بیان کرد: گردشگران به دنبال تجربه‌های جدیدی در سفرهای خود هستند و غذای ایرانی بهانه خوبی برای سفر به ایران است، در این راستا پیشنهاد می‌شود به معرفی و آموزش توجه بیشتری شود، در این حوزه نقش رسانه‌ها و آموزش بسیار مهم است.

دشتی اردکانی با اشاره به بیانیه هفتم توسعه مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه به موضوع گردشگری اشاره کردند و ما در این زمینه می‌توانیم بهترین قوانین را در مجلس به تصویب برسانیم تا به امید خداوند از زحمات آقای ضرغامی در برنامه پنج سال آینده کشور استفاده خوبی داشته باشیم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: آقای نوری وزیر آموزش و پرورش در صحبت‌هایشان اعلام آمادگی کردند که آموزش و پرورش در خدمت گردشگری است. باید بگویم گفتمان گردشگری باید از مدرسه شروع شود و انتظارم این است که با هماهنگی بین ما و شما باید به گردشگری پرداخته شود.

او تصریح کرد: در یک سال گذشته وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدامات خوبی انجام دادند و اگر ما با هم هماهنگ شویم می‌توانیم نتیجه بهتری کسب کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا