نخستین سوئیت ویژه زوج‌های سالمند کشور در اراک افتتاح شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان مرکزی از افتتاح نخستین سوئیت ویژه زوج‌های سالمند استان مرکزی در مرکز نگهداری سالمندان روستای ابراهیم آباد اراک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «عبدالکریم یارگاری» روز دوشنبه ۱۱ مهر در آیین افتتاح سوئیت ویژه زوج‌های سالمند در اراک اظهار کرد: این سوئیت با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت ۳۰ نفر به وسعت ۴۰۰ مترمربع با کمک خیرین ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور افراد سالمند در خانواده موجب خیر و برکت است، افزود: جایگزینی سبک زندگی سبب تغییر سبک زندگی فرزندان شده و باعث می شود که گاهی آنها والدین خود را به مراکز نگهداری بسپارند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سالمندان در کاهش مشکلات خانوادگی و اجتماعی باید مورد توجه باشد.

یادکاری بیان کرد: در گذشته مشکل و اختلاف بین زوج‌ها با کمک ریش سفیدان رفع می شد و مراجعه به محاکم قضایی کمتر بود ولی در حال حاضر به سبب نبود سالمندان در جمع خانواده، حجم پرونده های قضایی نیز افزایش یافته است.  

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان مرکزی گفت: یکی از تهدیدات در ایران سالمند شدن جمعیت است که در این راستا مقام معظم رهبری سیاست جمعیتی را ابلاغ کرده و مشوق هایی برای این موضوع اندیشیده است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی بعد از گیلان و مازندران جایگاه سوم را به لحاظ جمعیت سالمندی در اختیار دارد، گفت: در استان مرکزی نیز به ترتیب تفرش، آشتیان و فراهان جمعیت سالمند بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان مرکزی جمعیت سالمند استان را ۱۵۶ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۱۸ هزار نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند.

پیمان عین القضاتی رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: سند سالمندی در جمهوری اسلامی تدوین شده که برش استانی نیز دارد. در این سند وظایف دستگاه ها و تکالیف مورد انتظار از آنها، مشخص شده است.

وی در خصوص توسعه مراکز نگهداری سالمندان بیان کرد: توسعه این مراکز با فرهنگ ما سازگاری ندارد و باید به حفظ و کرامت سالمندان در خانه بازگشت شود.

وی نگهداری والدین در مرکز سالمندان را بهره برداری از یک مدل غربی عنوان کرد و افزود: این نوع نگاه باید تغییر کند.

عزت الله حیدری، مدیرعامل موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی نیز بیان کرد: ماهانه یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال یارانه از بهزیستی به این مجموعه تعلق می گیرد این در حالیست که ماهانه ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به ۵۰ نیرو این موسسه حقوق پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۴۶۰ میلیون ریال هر ماه برای تامین ایزی لایف ۳۶ سالمند بسترگرا در این مرکز هزینه می شود و به طور میانگین هر سالمند هر ماه ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برای ایزیلایف هزینه نیاز دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: شرکت آلومینیوم ایران حدود ۲ سال است که هزینه ناهار سالمندان مرکز نگهداری ابراهیم آباد را پرداخت می کند که کمک خوبی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا