درباره ایجاد مراکز فرآهنگ برای سالمندان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کل سلامت شهرداری تهران، از ایجاد مراکز فرآهنگ (فرای آهنگ زندگی) برای سالمندان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های سلامت سالمندی، با موضوع” سبک زندگی سالم در دوران سالمندی” به همت معاونت‌های فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی روز دوشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ در ساختمان شماره دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر حمید صاحب، مدیر کل سلامت شهرداری تهران به برخی از اقدام‌ها و برنامه‌های در دست اجرای این سازمان اشاره کرد و گفت:‌ راه‌اندازی مراکز فرآهنگ از جمله امور در دست اجرا در شهرداری تهران به منظور بهبود وضعیت سالمندان تهرانی است،؛ همچنین انجام فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی در خصوص تکریم خانواده و سالمندان، ساخت برنامه‌های تلویزیونی متناسب، برگزاری رویدادهای مفرح و نشاط‌آور برای سالمندان از امور آتی خواهند بود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه در عصر حاضر و با توجه به بحران سالمندی جمعیت که پیش‌روی کشور قرار دارد، نیازمند به یک مداخله متناسب با شرایط در خصوص سالمندان هستیم،‌ عنوان کرد: در این راستا شهرداری تهران در نظر دارد تا مراکز فرآهنگ (فرای آهنگ زندگی) را راه‌اندازی کند؛ یعنی شِبه‌خانه‌ای را ایجاد کنیم تا سالمندان هر روز به این مراکز مراجعه کنند و در تعامل با دیگر سالمندان قرار گیرند و از خدمات و تسهیلات ارائه شده در این مراکز بهره مند گردند، خدمات و تسهیلاتی که به طور همه جانبه به همه ابعاد زندگی و مشکلات سالمندان بپردازد. این اقدام می‌تواند زمینه‌های نیل به سالمندی فعال و موفق را پدید آورد. در این مراکز، فعالیت‌های جسمی، تعاملات اجتماعی و مسائل سلامت روان مرتبط با سالمندان مدنظر قرار دارد.

دکتر صاحب با بیان اینکه هر چالشی که با آن مواجه هستیم، ریشه در فرهنگ دارد،‌ تصریح کرد: کار ما، فرهنگ‌سازی و تغییر فرهنگ برای بهبود وضعیت سلامتی کشور براساس آمار و اطلاعاتی است که از متخصصان حوزه سلامت دریافت می‌کنیم؛ همچنین در این راستا، انگاره‌ها و هنجارهای درست باید ترویج و انگارهای نادرست اصلاح شوند و در این راستا حداکثر تلاش خود را می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سلامت فقط مربوط به بُعد جسمانی نیست، گفت:‌ برای سلامتی باید به بٌعد روحی و همه‌ ورودی‌های ذهن نیز توجه گردد و در این امر فرهنگ و سنت‌های جامعه بسیار دخیل هستند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شهرداری خود را مسئول آگاهی و درک درست مردم از سلامت خود می‌داند. یکی از اصول اساسی در در این مجموعه آگاه‌سازی افراد و ارتقاء سواد سلامت در میان شهروندان است تا خود بتوانند حق سلامتی خود را مطالبه کنند و از خود مراقبت کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا