۲ محصول نانویی توسط فناوران ایرانی بومی‌سازی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

فناوران نانو دو محصول مورد نیاز صنایع را بومی‌سازی کردند که این دو محصول شامل دستگاه اندازه‌گیری نانوذرات و ماده پولیش نانویی است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از تسنیم؛‌ فناوران نانو دو محصول مورد نیاز صنایع را بومی‌سازی کردند. دستگاه اندازه‌گیری نانوذرات یکی از این محصولات است که کاربرد فراوانی در صنایع غذایی، داروسازی، پتروشیمی و سایر صنایع دارد که نخستین بار در کشور تولید شده است. ماده پولیش نانویی نیز دیگر دستاورد فناورانه حوزه نانو است که بومی‌سازی شده و در رفع آسیب‌های سطحی بدنه خودرو کاربرد دارد.

امکان اندازه‌گیری دقیق ابعاد نانوذرات با دستگاه DLS که یک دستگاه “های‌تک” است، محقق می‌شود که در حوزه سنجش ابعاد نانوذرات به کار می‌رود و نخستین محصول تولید داخل است، دستگاهی فناورانه که کاربردهای متنوعی در صنایع غذایی، داروسازی، پتروشیمی و علم فیزیک دارد.

در ایران نمونه‌های مشابه خارجی این محصول وجود دارد که از کشورهای ژاپن و انگلیس است و با قیمت مناسب‌تر و دوسوم قیمت نمونه خارجی می‌تواند وارد بازار شود.

بومی‌سازی ماده پولیش نانویی از دیگر دستاوردهایی است که در حوزه نانو رقم خورده است. ماده پولیش “جتکو” برای رفع آسیب‌های سطحی که بر روی بدنه خودروها حین فرایند رنگ‌آمیزی بدنه خودرو ایجاد می‌شود، توسعه پیدا کرده است. تولید این محصول از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و فرمولاسیون این ماده نیز بومی‌سازی شده است ضمن آنکه این محصول در صنایع خودروسازی کاربرد دارد. 

تولید محصولات راهبردی فناورانه جهت رفع نیاز صنعت، رویکرد دانش‌بنیان‌های حوزه نانو است.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
تسنیم

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا