آغاز فعالیت مدرسه مهارت‌افزایی علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدرسه مهارت‌افزایی علوم انسانی با هدف آموزش و ایجاد بستر کارآفرینی برای دانشجویان علوم انسانی، به همت معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «عبدالله معتمدی» در آیین آغاز به کار مدرسه مهارت‌افزایی علوم انسانی با یادآوری اینکه دانشگاه علامه طباطبائی تنها دانشگاه علوم انسانی در ایران و بزرگ ترین دانشگاه علوم انسانی در غرب آسیا است، افزود: این دانشگاه با اینکه مولود انقلاب است اما تاریخچه آن به قبل از انقلاب بر می گردد و از یکپارچه شدن چندین موسسه آموزش عالی که قبل از انقلاب فعالیت می کردند به وجود آمد.

وی با بیان اینکه علوم انسانی در ایران جایگاه شایسته خود را ندارد، ادامه داد: یکی از برنامه های دانشگاه علامه طباطبائی این است که منزلت علوم انسانی را در فضای جامعه به گونه ای ترسیم کند که افراد در زمان انتخاب رشته تحصیلی، اولویت های خود را به رشته‌های علوم انسانی اختصاص دهند.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: هر چند در سال های اخیر دانشجویان بسیاری از رشته های غیر از علوم انسانی وارد رشته‌های علوم انسانی شده اند، چرا که احساس کرده اند از طریق علوم انسانی بهتر می توانند به جامعه خدمت کنند و اثربخشی خود را نشان دهند.

معتمدی گفت: این دانشگاه برای ارتقای اثربخشی علوم انسانی کارهای بسیاری همچون اصلاح برنامه های درسی، ارائه مهارت آموزشی در کنار رشته های دانشگاهی و گسترش مراکز کارآفرینی و نوآوری را انجام داده است. همه دانشجویان می توانند با برخورداری از این برنامه ها و حضور در مراکز رشد دانشگاه و ارائه و ژرورش ایده خود در حوزه علوم انسانی به رشد خود و هم به رشد جامعه جامعه کمک کنند.

مدرسه مهارت‌افزایی علوم انسانی را در کنار آموزش‌های رسمی دانشگاه راه اندازی شده است

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این آیین گفت: مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی را در کنار آموزش‌های رسمی دانشگاه راه‌اندازی کردیم تا دانشجویان مهارت‌هایی را آموزش ببینند که از طریق آموزش های رسمی امکان پذیر نیست و خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند. چرا که برای ما مهم است که دانشجویان در زمان تحصیل با توجه به علاقه خود مهارت های لازم را بیاموزند تا بتوانند بعد از دانش آموختگی شغل و کسب و کار مورد علاقه خود را راه اندازی کنند.

علی آدمی ادامه داد: این آموزش‌ها به دانشجویان کمک می کند تا اگر دانشجویان بعد از دانش آموختگی به هر دلیلی نتوانند وارد کارهای مرتبط با رشته تحصیلی خود شوند، دچار ناامیدی نشوند و از طریق مهارت‌هایی که موازی با آموزش رسمی خود می آموزنند وارد بازار کار شوند.

وی با اعلام اینکه سازمان های مختلفی چون سازمان برنامه و بودجه، بهزیستی و فنی و حرفه ای در این مدرسه با دانشگاه همکاری می کنند، افزود: دوره هایی که در این مدرسه آموزش داده می شوند به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم می شوند و ما تلاش می کنیم دانشجویان از طریق مهارت‌هایی که یاد می گیرند، برای کارآفرینی و ایجاد کسب و کار با بازار کار بیرون تعامل برقرار کنند و آینده کاری درخشانی برای خود رقم بزنند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، آیین آغاز به کار مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی با حضور معتمدی رییس، ‌ معاونان و مدیران آموزشی این دانشگاه، مدیران ارشد سازمان فنی و حرفه‌ای و جمعی از دانشجویان در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

در پایان آیین نیز از طرح مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی رونمایی شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا