طرح نهضت تبیین بانوان راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از ایجاد طرح نهضت تبیین بانوان خبر داد که برای سامانه‌های محتوایی و شبکه‌سازی شکل می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، عاطفه سعیدی‌نژاد در دوم این نشست بانوان پیشرو گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمود ریشه‌ای‌ترین جهاد، امیدآفرینی در جامعه است و با الهام از این محتوا و مجموع نظام اندیشه‌ای مقام معظم رهبری به طرح نهضت تبیین بانوان رسیدیم که برای آن سامانه‌های محتوایی، شبکه‌سازی و فرایندهایی برای توانمندسازی شبکه در نظر گرفته شده است که شاید در حال حاضر به صورت حداقلی در میدان به تحقق رسیده باشد، زیرا تاکنون در حال شکل‌دادن زیرساخت‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: ما از نظر داشتن رویکرد فعالانه در حوزه بانوان و در مسیر نهضت پیشرفت بانوان به دنبال ارتباط‌گیری و پیداکردن تعریف نقش بانوان هنرمند، پیشرو و فرهیخته در جهت‌دهی جامعه به سمت پیشرفت ایرانی ـ اسلامی هستیم. البته هم‌اندیشی‌هایی شکل پیدا کرده تا بتوانیم با نگاه‌های متعالی رو به جلو، دیدگاه بانوانی که دغدغه انقلاب دارند، تجربیات خوب و مفصلی که در این صحنه تولید کرده‌اند و مسائلی که این بانوان برای حرکت موثر و رو به جلو برای شرایط فعلی جامعه دارند، آشنا شویم.

سعیدی‌نژاد عنوان کرد: نگاه این است که نه در پاسخ به نزاع جنسیتی، بلکه با رویکرد فعالانه مطالبه‌گر حرف‌های رو به جلو را مطرح کنیم. باید فقط موانع شناسایی شود و معلوم شود برای حضور گسترده و مردمی بانوان در فعال‌سازی اقشار مختلف در مسیر پیشرفت، سهم اقشار مختلف بانوان چیست و چگونه می‌توانند نقش خود را به منصه ظهور برسانند و چه موانعی پیش روی بانوان است و مشخص شود سازمان تبلیغات اسلامی چه حمایتی می‌تواند در این زمینه داشته باشد.

بانوان در جنگ روایت ها موثرتر هستند

حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به تصریح بیش از یک بار به این موضوع اشاره کرده‌اند که بانوانی که دست به قلم هستند در این زمینه از آقایان پیشی گرفته‌اند و سهمشان در اعتلای فرهنگ بیش از آقایان است و این موضوع دیگر به نقطه غیر قابل انکار رسیده است.

وی اظهار کرد: از زمانه ای حرف می زنیم که قدر و قیمت مجاهدت شما واضح تر از هر زمانه دیگری است و یک جنگ جدی و نابرابر سنگین از جنس روانی، تبلیغاتی و رسانه‌ای شکل گرفته که از ثمرات آن بحران هویت نوجوان است. در جنگ روایت‌ها آنچه اثرگذار است، هنر است و بانوان به دلیل ویژگی هایی که دارند حتما در جنگ روایت ها موثرتر هستند و تلاقی زن و هنر اثر بسیار خوبی در این زمانه خواهد داشت.

قمی با اشاره به ضرورت شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های بانوان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: چنانچه بانوان در حوزه به میدان آوردن ظرفیت زنان در فضای فرهنگی، ایده، نقد یا توقعاتی دارند که مستقیم به سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری برمی‌گردد، قابل تأمین است و در بخشی که به فراتر از این نهاد برمی‌گردد، می‌توانیم نقش یک سفیر و حامی را در مواجهه با دیگر ساختارهای حاکمیتی داشته باشیم. لذا جهت اصلی جلسات این است که مشخص شود، چه سهم و نقشی برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف قائل هستید و به صورت واقع‌بینانه چه ملزومات و مقدماتی می‌شود برای این نقش‌آفرینی فراهم کرد که اثرگذاری آن افزون‌تر شود.

مهناز فتاحی، نویسنده کتاب فرنگیس، سمیرا خطیب‌زاده، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب همت پنج به گوشم، فائقه سادات میرصمدی، مستندساز و نویسنده کتاب جنگ خوب است، سارا عرفانی، مدیر کانون بانوی فرهنگ و نویسنده کتاب پروانه‌ای که سوخت، معصومه امیرزاده، نویسنده و مسئول واحد آموزش کانون بانوی فرهنگ، هما مهرآبادی، نویسنده کتاب در یاد تو خواهم ماند و فعال اجتماعی، مرضیه نفری، نویسنده‌،‌ سمیه عالمی، نویسنده کتاب مسافر جمعه و سمانه خاکبازان، نویسنده کتاب آسنا و راز کنیسه مطالبی را در این نشست مطرح کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا