خط اعتباری ویژه برای فعالان صنایع دستی سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای فعالان صنایع دستی سیستان و بلوچستان در صورت تشکیل زنجیره ارزش، خط اعتباری ویژه از محل منابع تبصره ۱۸ ایجاد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «سید معین هاشمی» در نشست با مدیران شرکت‌های تعاونی بانوان سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: ایجاد اشتغال برای بانوان از اولویت‌های بخش تعاون کشور است و مدل تعاونی یکی از بهترین مدل‌های اقتصاد به شمار می رود.

وی بسته‌بندی و برندسازی محصولات را دو مولفه مهم در ارتقای فروش محصولات تعاونی‌ها بیان کرد و ادامه داد: در تفاهم نامه‌ای که با شرکت دی جی کالا از سال گذشته منعقد شده است، تعاونی‌ها می توانند محصولات خود را در معرفی و بفروش برسانند. همچنین مذاکرات برای پلتفرم فروش «با سلام» نیز در حال انجام است تا تعاونی‌ها از این طریق بخشی از فضای فروش تولیدات خود را مدیریت کنند.

مدیرکل توسعه تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تسهیلاتی که تعاونی‌ها از آن می توانند بهره مند شوند هم گفت: پیش شرط مهم برخورداری تعاونی‌ها از تسهیلات ارزان قیمت، ثبت اطلاعات شرکت و اعضای آن در  سامانه جامع هوشمند بخش تعاون است.

هاشمی افزود: بر این اساس تعاونی‌ها می‌توانند پس از ثبت اطلاعات در این سامانه، در ماژولی که بعنوان مشوق‌ها و حمایت ها تعریف شده است از طرح‌های تشویقی و تسهیلات حمایتی مطلع شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌های توسعه تعاون و رسالت داریم، تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌ها پرداخت می شود.

مدیرکل توسعه تعاونی های وزارت مردم ادامه داد: تسهیلات بانک توسعه تعاون بصورت قرض الحسنه به شرکت‌های تعاونی ثبت شده در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون تا سقف یکصد میلیون تومان با بهره ۴ درصد پرداخت می شود. همچنین شرکت‌های تعاونی که مجامع عمومی به روز دارند می توانند از تسهیلات بانک رسالت با نرخ کارمزد دو درصد بهره مند شوند.

هاشمی همچنین حذف دستورالعمل های زائد و دست و پاگیر در فرآیند صدور مجوز و رونق کسب و کار را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: اتباع کشورهای خارجی اگر ۲۵ هزار دلار در شرکت تعاونی سرمایه گذاری کنند یا به میزان ۳۰ هزار دلار از محصولات تعاونی‌ها را صادرات کنند، برای آنها بر اساس دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پروانه اشتغال به کار صادر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم در این نشست گفت: ۴۵۱ تعاونی فعال بانوان در گرایش های صنایع دستی ، فرش دستباف ، گلیم بافی ، سوزن دوزی، سفال گری، توسعه روستایی ، مشاوره و کارآفرینی و تامین نیاز مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند.

آرامش در خصوص گلایه مندی بانوان تعاونگران استان در دریافت تسهیلات بانکی نیز افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با چک و سفته برای همه بانک‌ها ضمانت نامه صادر می‌کند و تعاونی ها می‌توانند استفاده کنند.

وی اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی نیز فقط با یک ضامن قابل پرداخت است و در صورت همکاری نکردن بانک‌ها می‌توانند تعاونی‌ها مستقیم با ما در میان بگذارند تا پیگیری و رفع شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا