مازندران به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: در رویداد ساری ۲۰۲۲ مسئولیتی به میراث فرهنگی استان واگذار شد، اولویت اصلی ما این است مازندران به‌عنوان قطب گردشگری سلامت کشور معرفی شود.

 به‌گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «صادق برزگر»روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور دبیر کل توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد ما در میراث فرهنگی، علمی و پژوهشی است، اظهار کرد: در این نهاد تخصصی ابتدا آسیب شناسی مشکلات درون سازمانی را مد نظر قرار دادیم تا سیاست‌های آمایش سرزمینی برای پالایش ظرفیت‌های استان اجرایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در شهرهای استان در حال شکل‌گیری است، یادآور شد: حمایت از بخش خصوصی و تاکید بر سرمایه گذاری مبتنی بر صنایع دستی از برنامه‌های مهم این اداره کل در راستای تسهیل‌گری برای دریافت مجوزهای این برنامه‌ها است.

 برزگر یکی از سیاست‌های میراث فرهنگی در مازندران را برگزاری نمایشگاه‌ها در حوزه صنایع دستی دانست و گفت: در مازندران ۷۰ رشته صنایع دستی و ۷۵۰۰ صنعتگر در این بخش فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ایجاد شبکه تهیه و تولید مواد اولیه در حوزه صنایع دستی برای فروش و برندسازی این محصولات در دستور کار قرار دارد، افزود: ۱۳ اثر صنایع دستی ثبت یونسکو و ۹۳ اثر ثبت ملی شده است. درصدد هستیم تعداد این آثار را افزایش بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، تصریح کرد: مازندران حدود ۳ هزار اثر میراثی دارد که ۸۰۰ اثر ثبت ملی شده است در چهار ماهه اخیر ۴۴ اثر میراثی ما در مرحله ثبت ملی است .

این مسئول با بیان اینکه گردشگری زیرشاخه‌های متعددی دارد که مازندران از تمامی این ظرفیت‌ها برخوردار است، افزود: با توجه به پتانسیل گردشگری کشاورزی و مذهبی در مازندران، درصدد هستیم با همکاری جهاد کشاورزی و اوقاف پروژه‌های قابل توجهی را در این راستا تعریف کنیم.

برزگر یادآور شد: در اواخر رویداد ساری ۲۰۲۲ مسئولیتی به میراث فرهنگی استان واگذار شد، اولویت اصلی ما این است مازندران به‌عنوان قطب گردشگری سلامت کشور معرفی شود.

وی به پیگیری‌های ملی و بین‌المللی برای اجرای گردشگری سلامت در مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران ظرفیت بالقوه‌ای در حوزه گردشگری تندرستی دارد که امیدواریم با حمایت دولت سیزدهم شاهد برگزاری این رویداد در مازندران باشیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا