نخستین «پیکل بال» ایران در استان همدان راه‌اندازی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

با حضور رئیس کمیته پیکل بال فدراسیون انجمن های ورزشی کشور در همدان، این رشته ورزشی در این استان به طور رسمی با حضور مسئولان ورزش در سالن ابن سینا راه‌اندازی شد و طی مراسمی از کتاب “مبانی پیکل بال” که توسط عباس حاجیلو و فریده نوروزی نگارش و تدوین شده بود رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، حسن مهاجر منقوش در مراسم راه‌اندازی رشته پیکل بال در استان همدان ضمن ابراز خوشحالی از بابت این اتفاق، اظهار کرد: این رشته جزء رشته‌هایی است که در دنیا بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از سال ۲۰۱۰ تا به امروز در ۷۰ کشور جهان توسعه یافته و پیکل بال تنها رشته‌ای است که دارای انجمن فدراسیون علمی بوده و در مدت زمان کوتاهی در دنیا رشد داشته است.

مهاجر با اشاره به اینکه این رشته به سختی وارد ایران شد و دو سال زمان برد تا در وزارت ورزش تایید شد، تصریح کرد: ۱۲ سال است که فدراسیون جهانی پیکل بال فعالیت خود را آغاز کرده و این رشته مهیج هر روز در حال گسترش است و در المپیک ۲۰۲۸ قهرمانان این رشته به میزبانی آمریکا حضور دارند.

وی با بیان اینکه تا سال ۲۰۲۵، ۷۰۰۰ زمین تخصصی برای پیکل بال در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: برای قهرمانان این رشته جوایز نقدی قابل توجهی در نظر گرفته شده است.

مهاجر پیکل بال را یک رشته خانوادگی دانست و بیان کرد: پیکل بال ترکیب سه رشته تنیس، بدمینتون و پینگ پنگ است که ضعف‌های هر سه رشته در پیکل بال اصلاح ‌شده است.

رئیس کمیته پیکل بال کشور با اعلام اینکه پیکل بال جزء رشته های المپیکی است، مطرح کرد: در این رشته برای بیش از ۱۰ استان نماینده معرفی کردیم و به زودی در کل ایران حضور خواهیم داشت.

در ادامه عباس حاجیلو، رئیس هیأت انجمن های ورزشی استان همدان نیز با بیان اینکه نخستین پیکل بال ایران از همدان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: آینده درخشانی برای این رشته پیش بینی می‌کنیم و استان همدان در این امر پیش قدم شده است.

دبیرکل کمیته پیکل بال کشور با اشاره به اینکه پیکل بال یک رشته راکتی و فوق العاده قابل توسعه است، افزود: این بازی را می‌توان دو نفره یا چهار نفره انجام داد و افزایش حس رقابت و فعالیت‌های اجتماعی افراد از ویژگی‌های مثبت پیکل‌بال است.

به گزارش ایسنا، در پایان طی مراسمی در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان از کتاب “مبانی پیکل بال” که توسط “عباس حاجیلو” و “فریده نوروزی” رئیس کمیته پژوهشی پیکل بال نگارش و تدوین شده، رونمایی شد که بزودی روانه بازار می شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا