مجید پوراحمدی: به هنرمندان درجه یک کارت کیشوندی اعطا می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از اعطای کارت کیشوندی به هنرمندان درجه یک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا،  «سید مجید پوراحمدی»، در آیین تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولدین ماه‌های گذشته، تکریم و رسیدگی به وضعیت پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر را یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم خواند و افزود: کسانی که عمری را در راه اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین صرف کردند، مهمترین سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: تکریم و تجلیل این هنرمندان موجب انگیزه مضاعف نسل جوان و شکوفایی فرهنگ و هنر کشور خواهد شد. بسیار مهم است که زمینه انتقال تجارب آنها را به نسل جوان فراهم کنیم.

پوراحمدی همچنین به فعالیت‌های مشترک صندوق اعتباری هنر و موسسه هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد و افزود: هر دو نهاد به عنوان زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش می‌کنند که خدمات شایسته‌ای به نامداران عرصه فرهنگ و هنر ارائه کنند که این مهم همواره مورد تاکید وزیر فرهنگ است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خدمات نوین صندوق به نامداران فرهنگ و هنر گفت: سال گذشته واحد نامداران در صندوق اعتباری هنر راه‌اندازی شد تا به طور ویژه خدمات خود را به این گروه از هنرمندان کشور ارائه دهد. براین اساس خدمات ویژه ای مانند بیمه تکمیلی رایگان، سفرهای فرهنگی و هنری در قالب سفر هفت بحر هنر، پیگیری ویژه امور درمانی و دیدار مستمر و برگزاری جلسات با این‌ها اجرایی شد.

وی تصریح کرد: براساس پیگیری و رایزنی‌های انجام گرفته با سازمان منطقه آزاد کیش امکان دریافت کارت کیشوندی برای هنرمندان پیشکسوت دارای درجه یک هنری را فراهم کردیم تا از مزایا و امکانات این جزیره تفریحی برخوردار شوند.

پوراحمدی افزود: تاکنون کارت کیشوندی برای حدود ۲۰۰ نفر از هنرمندان نامدار صادر شده که به‌زودی و در آیینی نمادین به آنان اهداء خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به رشد چشمگیر اعطای تسهیلات به اعضای صندوق اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۵۰ درصد اعضای صندوق را هنرمندان زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند. براین اساس برای نخستین بار طرح شمیم و جوانه با هدف تشویق به ازدواج و فرزند آوری در بخش تسهیلات صندوق طراحی و اجرایی شد.

پوراحمدی افزود: بر این اساس به اعضایی که از اول مهر ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ ازدواج کنند یا صاحب فرزند شوند ۵ میلیون تومان هدیه بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اهدا می‌شود. از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از هزار نفر از اعضای صندوق از تسهیلات طرح جوانه(فرزندآوری) و بیش از ۵۰۰ نفر از تسهیلات طرح شمیم( ازدواج) برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم نقشه‌راه فعالیت‌های صندوق را با همکاری فعالان فرهنگ و هنر خصوصا پیشکسوتان ترسیم کنیم. امیدوارم با همراهی یکدیگر بتوانیم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر درخت کهنسال فرهنگ و هنر کشور باشیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا