هفتمین جشنواره صنایع‌دستی فجر افتتاح شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

 هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فجر در موزه ملی ایران گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فجر سرو سیمین ٧ با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری و مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از امروز چهارشنبه -٢۶ بهمن ١۴٠١-در موزه ملی ایران در تهران آغاز به کار کرد.

در این دوره از جشنواره بیش از ٧٠ اثر خارجی از ١٢ کشور جهان و بیش از ٣٠٠ اثر فاخر از صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در موزه ملی ایران تا سوم اسفند ١۴٠١ به نمایش گذاشته می‌شود.

غرس نهال سرو در موزه ملی و رونمایی از تمبر در ابتدای مراسم گشایش جشنواره

یک اصله نهال سرو به نماد جشنواره هفتم (سرو سیمین ٧) توسط مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و احمد الفارسی مشاور توسعه کسب و کار صنایع دستی از کشور عمان، علی طلوعی معاون توسعه و مدیریت مسئولان شورای جهانی صنایع دستی (WCC) در محوطه بیرونی موزه ملی غرس شد. در طول جشنواره قرار است هر روز یک نهال کاشته شود.

همچنین در آغاز این مراسم با حضور محمود لیایی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری و مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و سایر مسئولان وزارتخانه رونمایی شد.

رونمایی از تابلوی نقاشی مینیاتوری با عنوان وحدت ملی 

این تابلوی نقاشی که به سبک مینیاتور تهیه شده و به موضوع وحدت اقوام ایرانی می‌پردازد، همزمان با آغاز جشنواره در محل موزه ملی ایران رونمایی شد.

این تابلوی نقاشی حاصل تلاش یکی از هنرمندان پیشکسوت کرد است که به معرفی و تقویت وحدت اقوام ایرانی می‌پردازد.

این تابلو همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ٧)، از ۲۶ بهمن الی ۴ اسفند در محل موزه ملی ایران در معرض دید علاقه‌مندان است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا