طرح جدید یونسکو برای حمایت از نشر کتاب در کشورهای در حال توسعه

انتشارات موفقیت‌شناسی

هدف اصلی طرح یونسکو ایجاد یک زمینه و بستر قوی و یک محیط ایده‌آل برای توسعه صنایع تولید کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور‌های در حال توسعه است.

به گزارش موفقیت شناسی به نقل از آنا، توسعه صنایع مرتبط با کتاب به عنوان ابزاری برای تقویت اقتصاد کشور‌های در حال توسعه جهان یونسکو با حمایت مالی آژانس همکاری توسعه بین المللی اسپانیا (AECD) پروژه‌ای برای حمایت از توسعه سیاست‌ها و اقدامات مشارکتی تولید کتاب و ترویج کتابخوانی در کشور‌های در حال توسعه راه اندازی کرده است.

تلاشی برای کتابخوانی در کشورهای در حال توسعه

هدف اصلی این طرح عبارت است از ایجاد یک زمینه و بستر قوی و یک محیط ایده آل برای توسعه صنایع تولید کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور‌های در حال توسعه. این ایده دانش فنی و تخصصی لازم را برای تدوین سیاست‌های مرتبط در اختیار این کشور‌ها قرار می‌دهد. همچنین به تقویت ظرفیت‌های سازمانی، انسانی و حرفه‌ای در این کشور‌ها کمک خواهد کرد.

این پروژه در سوم فوریه ۲۰۲۳ از طریق یک جلسه فنی که یونسکو به صورت مجازی با شرکت تیم‌های اجرا کشور‌های درحال توسعه بزگرار کرد آغاز شد. برای محقق شدن این پروژه این طرح روی همکاری فنی دو مرکز تحت نظارت یونسکو که تجربه کافی در زمینه ارائه خدمات به کشور‌های در حال توسعه در امریکای لاتین در زمینه تنظم قوانین تولید کتاب، کتابخوانی و ساخت کتابخانه هستند حساب کرده است.

تقویت تفکر انتقادی با  کتاب

صنایع خلاق در صنعت کتاب یکی از برجسته‌ترین صنایع فرهنگی است. کتاب‌ها ابزار‌های لازم و ضروری برای ایجاد جوامع دموکراتیک و انعطاف پذیر هستند، چرا که کتابخوانی تفکر انتقادی، ایده پردازی و درک کردن را تشویق و تقویت می‌کند.

با این حال، در کشور‌های منطقه آمریکای مرکزی، صنعت کتاب با چالش‌های بسیار زیادی رو به رو است که از جمله آن‌ها می‌توان به نقض قوانین کپی رایت، نیاز به توسعه و بهسازی زیر ساخت‌های فروش دیجیتال و کانال‌های توزیع کتاب و قیمت بالای کتاب، که می‌تواند دسترسی به ادبیات بومی را دشوار نماید، اشاره کرد.

یونسکو به ظهور یک اقتصاد خلاق بر اساس فرهنگ، دانش، سنت و نوآوری به منظور بالا بردن مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی فرهنگ در توسعه پایدار کمک می‌کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا