12 قدمی که باید بعد از دریافت بازخورد منفی درباره فرهنگ شرکت خود بردارید

انتشارات موفقیت‌شناسی

فرهنگ شرکت سالم برای تقویت مشارکت کارکنان، بهره‌وری و موفقیت حیاتی است. با این حال، گفتن ایجاد یک فرهنگ مثبت آسان‌تر از انجام آن است و حتی بهترین تلاش‌ها نیز ممکن است کم و کاستی داشته باشند. اما، راه‌حل خوب چیست؟

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، هنگامی که یک کارمند با بازخورد منفی در مورد فرهنگ شرکت به سراغ شما می‌آید، ضروری است که شرایط را با دقت و حساسیت مدیریت کنید. برای کمک به شما در انجام این کار، 12 عضو شورای کارآفرین جوان (YEC) بهترین رویکردهای خود را برای رسیدگی به بازخورد کارکنان با پاسخ به سؤال زیر به اشتراک می‌گذارند:

«وقتی یک کارمند با بازخورد منفی در مورد فرهنگ شرکت به شما نزدیک می شود، بهترین رویکرد برای مدیریت آن چیست؟ اولین قدم یک رهبر چه باید باشد؟»

در اینجا به شما توصیه می کنند که این وضعیت منفی را به فرصتی برای رشد تبدیل کنید. با ما همراه باشید.

1. با دقت گوش کنید

جی تی آلن، مای فوت‌پز: «ساخت فرهنگ شرکت کار سختی است و اگر کسی آنقدر شجاع است که به شما بازخورد منفی بدهد، حتما گوش کنید. در حالی که لازم نیست در مورد هر بازخورد اقدامی انجام دهید، می‌توانید بازخورد را در زمینه‌هایی که می‌توانید در طول زمان تأثیر مثبتی بر آن‌ها داشته باشید، اولویت‌بندی کنید. اگر بازخورد باعث تغییر شد، آن را با آن فرد در میان بگذارید و برای راه‌حل مشارکتی تلاش کنید.»

2. سعی کنید آن را شخصی نکنید

الکس فورمن، پرفورمیکا: «مکث کرده و نفسی بکشید. یکی ممکن است که کارمند شما احتمالاً عصبی است و احتمالاً چندین لایه پیام در پشت پیام آن وجود دارد. آن‌ها را بیرون بکشید و به اصل موضوع بپردازید. در عین حال، شما احتمالاً این موضوع را شخصی می‌کنید، که تمرکز بر کمک به آن‌ها در برقراری ارتباط را دشوار می‌کند. این ایستگاه‌ها واقعاً توانایی ما را برای بررسی نفس‌هایمان آزمایش می‌کنند.»

3. رفتار خود را بررسی کنید

مت دویل، سازندگان اکسل: «من همیشه نگرانی‌های مربوط به فرهنگ شرکت را جدی می‌گیرم. وقتی کارمندان به فرهنگ اهمیت می‌دهند، چیز خوبی است و زمانی که مسئولیت گفتن مشکلی را به شما بر عهده می‌گیرند، نشانه مهمی است. هنگامی که شما یک رهبر هستید، فرهنگ از شما شروع می‌شود، بنابراین باید اولین قدم را برای بررسی رفتار خود بردارید. چه خواسته‌ای از مدیران خود دارید؟ آیا منابعی را برای مطابقت با استانداردهای خود فراهم می‌کنید؟»  

4. از صداقت آن‌ها تشکر کنید

توماس گریفین، اوپتین مانستر: «هنگامی که یک شرکت را اداره می‌کنید، قطعاً بازخوردی از کارمندان خود دریافت خواهید کرد. برخی مثبت و برخی منفی خواهند بود، اما شما باید هر دو نوع را به‌صورت حرفه‌ای مدیریت کنید. به آنچه کارکنان خود می‌گویند گوش دهید. قدردانی خود را به‌خاطر رساندن آن به اطلاع خود ابراز کنید و سعی کنید به روشی سازنده و مشارکتی به آن رسیدگی کنید. اگر نمی‌توانید راه‌حلی ارائه دهید، با حوصله توضیح دهید که چرا نمی‌توانید.»

5. راه‌حل بخواهید

استفانی ولز، فرم‌های قدرتمند: «اولین کاری که باید انجام دهید این است که بازخورد آن‌ها را تأیید کنید و از آن‌ها برای صراحتشان تشکر کنید. در مرحله بعد، بهتر است به حرف‌های آن‌ها گوش دهید و از آن‌ها بپرسید که آیا مایلند راه‌حلی برای رفع مشکل ارائه دهند یا خیر. این نشان می‌دهد که علی‌رغم نقص‌هایی که اشاره شد، فرهنگ شرکت برای بازخورد ارزش قائل است و مشارکت را تشویق می‌کند، که به تصویری مثبت و ایجاد اعتماد کمک می‌کند.»

6. ریشه مشکل را پیدا کنید

کریس کریستوف، مانستر اینسایتز: «اگر بازخورد منفی از یک کارمند در مورد فرهنگ شرکت خود دریافت می‌کنید، کلید مدیریت شرایط این است که بفهمید چرا آن‌ها چنین احساسی دارند. هنگامی که متوجه شدید که آیا این یک سوء‌تفاهم یا یک بیانیه دقیق است، می‌توانید برنامه‌ریزی حرکت بعدی خود را شروع کنید. برای سوءتفاهم، وضعیت را توضیح دهید و نقاط مشترک پیدا کنید. از سوی دیگر، مشکلات واقعی فرهنگی باید در داخل مورد رسیدگی قرار گیرد.»

7. تجربه کارمند خود را تأیید کنید

اندرو مونرو، افیلی‌ایت دبلیو پی: «بهترین رویکرد برای مدیریت بازخورد منفی در مورد فرهنگ شرکت این است که ابتدا به تجربه کارمند گوش دهید، تأیید کنید و اعتبار دهید. مهم است که آرام بمانید، سؤالات روشن کننده بپرسید و برای یادگیری بیشتر آماده باشید. همچنین باید از کارمند بپرسید که چگونه می‌خواهد به این موضوع رسیدگی شود و سپس برای یافتن راه‌حل با یکدیگر همکاری کنید.»

8. سوال بپرسید

جان ترنر، سیدپرود: «اولین کاری که وقتی یک کارمند با بازخورد منفی به من نزدیک می‌شود انجام می‌دهم سوال پرسیدن است. نکته کلیدی این است که سوالات بی‌ضرر بپرسید تا در مورد منبع مشکل بدانید. کارمند شما قدردانی خواهد کرد که به موضوع گوش می‌دهید و سعی می‌کنید به ته موضوع برسید، که می‌تواند به شما کمک کند فرهنگ شرکت خود را دوباره ارزیابی کرده و احیا کنید.»

9. نشان‌دهید که بازخورد آن‌ها مهم است

جاش کولباخ، سوئیت عمده فروشی: «این بازخورد کارمندان شماست که تصویر واقعی فرهنگ شرکتتان را به شما می‌دهد. این به شما کمک می‌کند تا دیدگاهی از دیدگاه آن کارمند به‌دست آورید. پس با دقت به آن‌ها گوش دهید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما در ارائه بازخورد به‌طور منظم احساس امنیت می‌کنند و با پاسخ مثبت به بازخورد آن‌ها و اطمینان از این‌که بر اساس آن عمل می‌شود، به آن‌ها بگویید که بازخورد آن‌ها اهمیت دارد.» ~

10. با کارمندان خود همدلی کنید

سید بلخی، دبلیوپی بیگینر: «اول، تصدیق کنید که کارمند شجاع و مسئول بود تا موضوعی را مطرح کند که پرداختن به آن دشوار است. سپس، کمی وقت بگذارید تا در مورد بازخورد کارمند فکر کنید. از هر گونه تلاش برای رد نگرانی کارمند یا توجیه فرهنگ فعلی خودداری کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، واقعاً همدردی می‌کنید و این برای ایجاد تغییرات واقعی و تأثیرگذار بسیار مهم است.»

11. مثال‌های خاص را مورد بحث قرار دهید

برایس ولکر، 4 شرکت بزرگ حسابداری: «به آنچه کارمندتان برای گفتن دارد گوش دهید و نمونه های خاصی از مشکلات یا مسائلی را که مشاهده کرده اند بخواهید. مدیران باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند تا این بحث برای هر دو طرف سازنده و مثبت باشد و داشتن پوست ضخیم بهترین راه برای گوش دادن به شکایات است. اگر کارمند بیان می کند که افراد بیشتری چنین احساسی دارند، جلسه ای ترتیب دهید تا یک بحث آزاد داشته باشید.»

12. برای بهبود فرهنگ اقدام کنید

ویکاس آگراوال، اینفوبرندز: «اولین قدم شما باید این باشد که قبل از پاسخ دادن، بازخورد را متوقف کرده و به دقت مرور کنید. در مرحله بعد، باید با کارمند به صورت منطقی و محاوره ای صحبت کنید تا ریشه مشکل را بفهمید. هنگامی که متوجه شدید چه چیزی یا چه کسی به فرهنگ آسیب می زند، باید اقدامات اندیشیده شده ای را برای بهبود شیوه ها یا سیاست های درگیر انجام دهید و در عین حال اقداماتی را برای جلوگیری از رفتار بد انجام دهید.»

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
smallbiztrends

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا