عضویت استاد و فیزیکدان دانشگاه صنعتی شریف در آکادمی جهانی علوم

انتشارات موفقیت‌شناسی

در نشست اخیر «آکادمی جهانی علوم برای توسعه علم در کشورهای در حال توسعه (TWAS)، دکتر نعیمه ناصری، دانشیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف به جمع اعضای جوان این آکادمی پیوست.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر نعیمه ناصری عضو جدید آکادمی جهانی علوم، دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته فیزیک دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و در سال ۱۳۹۰ موفق به کسب درجه دکتری فیزیک از این دانشگاه شده است. وی، محقق پسا دکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بوده و از سال ۱۳۹۲ نیز به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف مشغول به فعالیت است.

دکتر ناصری در حال حاضر دانشیار دانشکده فیزیک است. وی در بازه زمانی ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ مدیر آزمایشگاه‌های تحقیقاتی؛ سلامت و انرژی، انرژی‌های پاک و مدیر خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف بوده است. وی پیش از این جزو برگزیدگان جایزه مریم میرزاخانی نیز انتخاب شده بود. دکتر ناصری به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف انتخاب شده است.

حوزه پژوهشی دکتر نعیمه ناصری ماده چگال نرم است، به طور خاص ایشان به فیزیک انرژی خورشیدی، فیزیک انرژی‌های پاک، واکنش‌های فوتوالکتروشیمیایی و فوتوکاتالیستی، فیزیک سیستم‌های ذخیره انرژی، آنتی بیوتیک بر پایه مواد دو بعدی نانویی و حسگرهای الکتروشیمیایی زیستی علاقمند است.

آکادمی جهانی علوم (TWAS) یک نهاد معتبر بین‌المللی است که ماموریت آن گسترش و کمک به پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه است. این فرهنگستان در سال ۱۹۸۳ به ابتکار پرفسور عبدالاسلام، برنده پاکستانی جایزه نوبل فیزیک با عنوان فرهنگستان علوم کشورهای جهان سوم پایه‌گذاری شد.

در حال حاضر هزار و ۲۹۶ دانشمند از ۱۰۰ کشور که در بین آنها ۱۱ برنده جایزه نوبل هم حضور دارند در فرهنگستان علوم جهان که مقر آن در شهر ترییست ایتالیا است عضویت دارند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. احسنت به این خواهر دانشمند، شایسته است نظام برای نخبگان جایگاه ویژه تعریف نماید و در مصادر حکومتی آنها را جایگزین افراد متملق و ریاکار نماید تا کشور بیش از این متضرر نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا