خراسان رضوی قطب مرکز داده در شرق کشور می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیر ارتباطات زیرساخت خراسان رضوی گفت: امسال در نظر داریم ۲ طرح کلان در استان انجام شود که یکی از این طرح‌ها ایجاد قطب مرکز داده است. چهار نقطه در کشور برای انجام این کار انتخاب شده‌ که یکی از آن‌ها خراسان رضوی است که تنها مرکز در شرق کشور است. این کار بهره زیادی برای حوزه ICT استان خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، حمیدرضا رضائی‌نیا، روز، ۱۰ فروردین ماه، در یازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائران خراسان رضوی که در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت از مجموعه وزارت ارتباطات و از شرکت‌های مادرتخصصی بوده که وظیفه عمده آن نگهداری و توسعه ارتباطات زیرساخت کشور است.

وی افزود: یکی از جنبه‌های تخصصی کار این شرکت تامین پهنای باند اینترنت کشور بوده که این کار را با ۷۱ هزار و ۳۲۸ کیلومتر فیبرنوری در سطح کشور انجام می‌دهد. از این میزان ۳۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در خراسان رضوی قرار دارد و پهنای باندی که برای اپراتورهای ارتباطی استان تامین شده، ۱.۴۶ ترابیت بر ثانیه است.

رضائی‌نیا گفت: در حوزه ارتباطات بیشترین پایداری ارتباطات را در ایام نوروز داشتیم. ما ۳۵۰ نفر پرسنل رسمی و پیمانکار نگهداری در استان داریم که به صورت ۲۴ ساعته فعالند. پایش مسیرها به صورت روزانه در خراسان رضوی انجام و ۳۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در ۶۳ مسیر به صورت فیزیکی پایش می‌شود.

مدیر ارتباطات زیرساخت خراسان رضوی اضافه کرد: اتفاق ویژه‌ای که امسال رخ داد این بود که کارگاه‌هایی که در مسیر فیبر نوری قرار داشتند را از ۱۵ اسفند تعطیل کردیم تا مشکلی برای کابل‌های فیبر نوری رخ ندهد و توانستیم امکان ارتباطات را برقرار کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا