احداث «مرکز کارآفرینی بانوان دانشگاهی» خراسان رضوی با هدف افزایش اثرگذاری بانوان در تولید فناوری

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی گفت: مرکز تخصصی کارآفرینی بانوان دانشگاهی برای تاثیرگذاری بیشتر بانوان در عرصه تولید علم و تبدیل علم به ثروت درحال طراحی است و به زودی تاسیس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، امیرحسن امیری با تاکید بر ضرورت ایجاد مرکز تخصصی کارآفرینی بانوان دانشگاهی اظهار کرد: باتوجه به اینکه بانوان در نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند، طی جلسه‌ای با مشاور رئیس دانشگاه فردوسی در حوزه بانوان، بنا شده است که برنامه‌ای مدون و عملیاتی در حوزه کارآفرینی بانوان طراحی و مرکزی برای کارآفرینی بانوان دانشگاهی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه این مرکز برای تاثیرگذاری بیشتر بانوان در عرصه تولید علم و تبدیل علم به ثروت است، افزود: باتوجه به اینکه شعار سال انتخاب‌شده از سمت مقام معظم رهبری “جهش تولید با مشارکت مردم” است، تمامی ارگان‌ها و نهادها باید به این امر توجه کنند و تحقق آن را در دستور کار خود قرار دهند. بنابراین طی جلسات متعددی که برای ایجاد این مرکز برگزار کردیم، قرار شده است که کارآفرینی در حوزه بانوان و نوآوری در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار سال بنیان نهاده شود تا نقش پررنگ‌تری از حضور بانوان را در عرصه کارآفرینی و تولید مشاهده کنیم.

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی اضافه کرد: امروز ظرفیت ویژه‌ای در دانشگاه فردوسی وجود دارد و بر اساس آن شاهد حضور اساتید خانم مطرحی به عنوان عضو هیات علمی و دانشجویان خانم با ایده‌های ناب هستیم. بنابراین در تلاشیم که بتوانیم مرکزی را برای این بانوان فراهم کنیم که در نهایت منجر به همگرایی و هم‌افزایی در راستای اشتغال‌آفرینی، کارآفرینی و تبدیل ایده‌های دانشجویی به محصولات قابل ارائه به بازار شود. طبق صحبت‌هایی که با مسئولین دانشگاه فردوسی انجام شده، قرار است این مرکز در پارک علم و فناوری دانشگاه برای بانوان مهیا و کارگروه ویژه‌ای متشکل از اساتید، دانشجویان و مشاورین بانوان در ارگان‌های دولتی تاثیرگذار به همراه بانوانی که در حوزه‌های تولیدی موفق هستند، تشکیل شود تا ان‌شاالله برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری رویدادهای تخصصی برای بانوان رقم بخورد و برنامه‌های مطلوبی برای بانوان دانشگاهی ارائه دهیم و نگاه بانوان نسبت به فناوری تغییر یابد و به‌‍روزرسانی شود.

امیری ادامه داد: در دنیای امروز نیازمند این امر هستیم که دانشگاه‌ها بیش از گذشته در حوزه فناوری قدم بردارند و علم خود و دانشجویان‌شان در این حوزه را ارتقا دهند و به‌روزرسانی کنند، زیرا یکی از عوامل تاثیرگذاری بیشتر دانشگاه‌ها در جامعه همین موضوع فناوری است. شعار دانشگاه فردوسی “دانشگاه تمدن‌ساز” است و برای ارتقای دانشگاه باید تمام پتانسیلی که در آن وجود دارد، به سمت فعالیت در حوزه فناوری سوق داده شود. در این راستا اگر ما بتوانیم چالش‌ها و مشکلات ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی را شناسایی کنیم و به مرکز کارآفرینی بانوان دانشگاهی که در حال تاسیس است، ارائه دهیم و آنها بتوانند هسته‌های فناورانه اولیه را برای حل این مشکلات ایجاد کنند، با حمایت دانشگاه فردوسی و پارک دانشگاه می‌توانیم هم مشکلات جامعه را حل کنیم و هم در حوزه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی برای بانوان نقش‌آفرینی موثرتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر این مرکز در زمان مناسبی ایجاد و خروجی خوبی برای دانشگاه فردوسی داشته باشد، این قابلیت را دارد که در سراسر دانشگاه‌های کشور به وجود بیاید و با نگاهی فناورانه در پیشرفت کشور نقش موثری ایفا کند، گفت: تمامی هدف ما از ایجاد مرکز این است که از درون آن بانوان مهارت‌هایی که برای نقش‌آفرین در حوزه فناوری نیاز است را بیاموزند، توانایی‌های آنان شکوفا شود و در سیر نوآوری ارتقا یابد.

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی با بیان اینکه در تلاش هستیم که این پروژه را به صورت عملیاتی آغاز کنیم و با کیفیت بسیار خوبی در زمان کم به نتیجه برسانیم، عنوان کرد: بنابراین در طی روزهای آینده فضای این مرکز طراحی و تعیین می‌شود و در بازه زمانی کوتاهی به بهره‌برداری می‌رسد. لازم به ذکر است که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد این مرکز در داخل دانشگاه فردوسی وجود دارد، زیرا حدود ۴۰۰ آزمایشگاه در سطح دانشگاه، حدود ۱۵۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی، ۷۳ انجمن علمی دانشجویی و بیش از ۸۰۰ عضو هیات علمی همه از ظرفیت‌هایی اند که می‌توانند در مسیر ایجاد مرکز تخصصی کارآفرینی بانوان به کار گرفته شوند و اکنون تنها نیازمند مدیریت کارامدی هستیم که بتواند از تمامی این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کند. 

امیری بیان کرد: حمایت‌های لازم از سمت ریاست دانشگاه برای ایجاد این مرکز و تخصیص بودجه برای راه‌اندازی آن وجود دارد و پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی نیز از احداث این مرکز به صورت همه‌جانبه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا