تشریح واگذاری «ارزش مالکانه» به فرهنگیان

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان آخرین وضعیت محاسبه ارزش افزوده دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان (ارزش مالکانه) برای اعضاء را تشریح کرد و از فرهنگیان و بازنشستگان خواست هرچه سریعتر و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به دریافت کد بورسی و ثبت‌ آن در سایت موسسه اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، حمیدرضا نجف‌پور کردی، با بیان اینکه در راستای اجرای طرح ارزش مالکانه، اقدامات اساسی صورت گرفته است که مدل‌سازی طرح به روش‌های علمی، فرآیند صحه‌گذاری و طی مراحل قانونی و تصویب آن در هیئت مدیره و هیئت امنای موسسه و عملیات اجرایی از این جمله است.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم ارزش افزوده دارایی‌های صندوق را به اعضاء بپردازیم، لازم بود شرکت‌های صندوق بورسی شوند که اکنون طبق قوانین و مقررات سازمان بورس کشور در فرآیند بورسی شدن قرار دارند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در تلاشیم در اردیبهشت ۱۴۰۲ فرآیند اجرای طرح ارزش مالکانه را کلید بزنیم گفت: یکی از پیش‌نیازهای این کار،  ثبت کد بورسی اعضای صندوق در سامانه موسسه صندوق ذخیره است تا بتوانند از سهام بورسی بهره‌مند شوند. از ابتدای تاسیس موسسه تاکنون حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و هستند که سهام مذکور در قالب طرح ارزش مالکانه به‌تدریج به آنها پرداخت می‌شود.

نجف‌پور ادامه داد: درخواست ما این است که فرهنگیان هر چه زودتر کد بورسی خود را ثبت کنند تا بتوانند سهام خود را زودتر دریافت کنند. انتظار داریم حداکثر تا پایان اردیبهشت تمامی فرهنگیان کد بورسی خود را در  سامانه صندوق ثبت کرده باشند. درتلاشیم سهام یکی از بزرگترین شرکت‌های تابعه موسسه را که بستر و مسیر آن کاملا آماده شده است به فرهنگیان بازنشسته تقدیم کنیم.  

به گفته وی معلمان شاغل عضو موسسه طبق اساسنامه صندوق تا زمانی که شاغل‌اند سهام‌شان توسط یک تیم مدیریتی پویا در صندوق مدیریت می‌شود و به این ترتیب هر روز دارایی‌ها و سهام آنان ارزشمندتر خواهد شد و زمانی که بازنشسته شوند این دارایی‌ها واگذار می‌شوند، اما سهام بازنشستگان به آن‌ها واگذار می‌شود تا خودشان مدیریت کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا