هاشم داداش‌پور: سامانه «Study in Iran» با هدف معرفی دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه سامانه «Study in Iran» با چند زبان از اواخر اردیبهشت ماه راه‌اندازی می‌شود؛ اظهار کرد: سامانه مطالعه در ایران برای شناساندن و معرفی دانشگاه‌های کشور ایران راه‌اندازی خواهد شد و تا پایان سال این سامانه به حداقل ۱۰ زبان زنده دنیا ارائه می‌گردد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر هاشم داداش‌پور در نشست صمیمانه هم اندیشی و ضیافت افطاری با دانشجویان بین‌الملل گفت: از ابتدای قبول مسئولیت در سازمان امور دانشجویان مسائل، مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان بین‌الملل یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی بوده و به همین منظور به تناسب نیازی که در این بخش وجود دارد به سراغ حل و فصل مسائل و مشکلات رفته و در این مسیر توانسته ایم بخشی از آن‌ها را مرتفع سازیم و تلاش خواهیم کرد طی سال جاری راه تحصیل دانشجویان بین الملل را هموارتر و دغدغه‌های این عزیزان را کمتر نمائیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بخشی از مشکلات در حیطه فعالیت‌های سازمان و بخشی فراسازمانی هستند، اظهار کرد: برخی از مشکلات دانشجویان دارای مصوبه قانونی است، مانند خروج از کشور پس از فارغ‌التحصیلی در بازه زمانی ۱۵ روز، این موضوع مربوط به سازمان امور دانشجویان نمی‌شود و باید از طریق مصوبات مجلس شورای اسلامی اصلاح شود، البته باید توجه داشت که خروج قطعی ۱۵ روز نیست، بلکه دانشجویان می‌توانند این مدت را تا ۱۵ روز دیگر تمدید نمایند و ما وظیفه خود می‌دانیم تا حد ممکن با دانشجویان همراهی کنیم و مشکلات فرا سازمانی را نیز با پیگیری و برگزاری جلسات مشترک با سایر نهادها و سازمان های مرتبط به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: برخی دیگر از مشکلات به مسائل زیرساختی و رفاهی مربوط می‌شوند به طوری که برخی از دانشگاه‌های ما هنوز نتوانسته‌اند متناسب با جذب دانشجویان بین‌الملل زیرساخت‌های خود را بهبود بخشند و ما در اعطای مجوز جذب دانشجو به دانشگاه‌ها معیارهای متعددی را ملاک عمل قرار داده ایم و دانشگاه هایی که متقاضی پذیرش دانشجویان بین الملل می‌باشند باید بتوانند شرایط مطلوبی را در این راستا فراهم سازند تا دانشجویان بین‌الملل بدون دغدغه به علم آموزی بپردازند و از ظرفیت‌های علمی مراکز آموزش عالی ایران استفاده کنند.

دکتر داداش پور با بیان اینکه برای رفع کلیه مسائل و مشکلات دانشجویان بین‌الملل باید همه دستگاه‌های ذیربط همراهی لازم را داشته باشند؛ تصریح کرد: برگزاری جلسات با دانشجویان بین‌الملل به ما کمک می‌کند تا از مشکلات آن‌ها شناخت بیشتری پیدا کنیم و برای رفع آن‌ها در حد توان برنامه‌ریزی نموده و اقدامات لازم را بعمل آوریم.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: زمانی که می‌گوییم کشور ایران باید به یکی از نقاط مهم در جذب دانشجویان بین المللی تبدیل شود و در راستای جذب ۲۵۰ هزار نفری دانشجوی بین الملل گام بردارد، باید الزامات آن از جمله تحصیل دانشجویان به بهترین نحو ممکن را نیز فراهم سازیم.

وی افزود: سال گذشته برنامه‌های بسیار متنوع و زیادی را به صورت خرد و کلان همچون المپیاد فرهنگی ورزشی، همایش، جشنواره و نمایشگاه برنامه ریزی و به مورد اجرا آوردیم و قصد داریم برای سال جاری این برنامه ها را افزایش دهیم و به تبادل فرهنگ و اندیشه در سطح منطقه و جهان کمک کنیم و شاهد وحدت ملت‌های جهان به ویژه مسلمانان باشیم.

دکتر داداش پور با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که انجام شده اقامت به طول تحصیل و خروج و مراجعت مکرر است؛ اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده اقامت به طول تحصیل و خروج و مراجعت مکرر از بدو ورود دانشجو به کشور برای ۴ ملیت فراهم شده است و برای بقیه کشورهای از سال دوم تحصیل دانشجو قابل انجام است، امیدواریم اقامت به طول تحصیل کلیه کشورها فراهم شود تا یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان برطرف شود.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص اقدامات پیش روی این سازمان در حوزه دانشجویان بین‌الملل تصریح کرد: به زودی فرایند ارائه مدارک کنسولی به شکل سیستمی برای کل کشور انجام خواهد شد به طوری که دانشجو برای انجام کارهای اداری نیاز به حضور فیزیکی نداشته باشد.

وی با اشاره به صحبت‌های دانشجویان بین‌الملل اظهار داشت: برخی از دانشجویان اعلام کرده اند که پس از فارغ‌التحصیلی و خروج از کشور ارتباط آن‌ها با ایران قطع می‌شود، به همین منظور به دنبال راه‌اندازی بانک اطلاعاتی و کانون فارغ‌التحصیلان هستیم تا به موجب آن مسائل پژوهشی، آموزشی، مراجعت و خروج دانشجویان مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم ارتباط مفید، سازنده و اثربخشی را پس از فارغ‌التحصیلی با دانشجویان بین‌الملل داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر داداش‌پور با بیان اینکه سامانه «Study in Iran»  با چند زبان از اواخر اردیبهشت ماه راه اندازی می‌شود؛ اظهار کرد: سامانه مطالعه در ایران برای شناساندن و معرفی دانشگاه‌های کشور ایران راه‌اندازی خواهد شد و تا پایان سال این سامانه به حداقل ۱۰ زبان زنده دنیا ارائه می‌گردد.

وی اجرایی نمودن کار پاره وقت دانشجویی برای دانشجویان بین الملل را یک ضرورت دانست و خاطر نشان ساخت: باید اذعان نمود که در سراسر جهان تنها بخشی از دانشجویان قادر هستند با پشتوانه مالی خانواده به تحصیل بپردازند و بخشی دیگر از دانشجویان از طریق کار دانشجویی، هزینه‌های تحصیل خود را تامین می‌کنند، ضمن اینکه فرصت کار پاره وقت زمینه ساز پیوند شرکت ها و بازار کشورها از طریق همین دانشجویان رخ می‌دهد که با همین نگاه در اغلب کشورها دانشجویان به انجام کار پاره وقت تشویق می‌شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات دیگری نیز آغاز شده است تا دانشگاه ها اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی را در راستای نیل به مرجعیت علمی کشور حیاتی بدانند. یکی از این فعالیت‌ها برگزاری نمایشگاه بزرگ جذب دانشجویان بین‌المللی در آبان ماه سال جاری است، ما با برگزاری این نمایشگاه و جشنواره هایی از این دست به دنبال این هستیم تا کلیه کنشگران و بازیگرانی که در حوزه  جذب دانشجویان بین‌الملل فعال هستند را گرد هم آوریم و بتوانیم از این طریق فرآیند تحصیل دانشجویان بین‌الملل را روان و متناسب با نیازهای آنان کنیم.

دکتر داداش پور تصریح کرد: در این نمایشگاه علاوه بر جشنواره فرهنگ ملل، ۱۰۰ نفر از دانشجویان بین‌الملل که از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل گردیده‌اند و در کشور خود دارای جایگاه و موقعیت مناسبی هستند، دعوت خواهد شد تا هم‌اندیشی و هم‌افزایی در راستای تعاملات چند جانبه صورت گیرد. همچنین در این نمایشگاه جشنواره فیلم کوتاه در نظر گرفته شده است تا بر اساس آن دانشجویان بتوانند با تهیه فیلم کوتاه و تیزر از زندگی و شرایط تحصیل خود، در این جشنواره شرکت کرده و به رقابت بپردازند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا