تصویب کلیات ایجاد بنیاد ملی علم ایران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از موافقت و تصویب کلیات ایجاد بنیاد ملی علم ایران در شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، رجبعلی برزویی، عصر سه شنبه در پایان جلسه شورای عالی انقلابی فرهنگی درباره مصوبات جلسه گفت: موضوع دستور جلسه ۱۷۲ شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور، تبدیل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنیاد ملی علم ایران بود.

وی افزود: این صندوق سال ۱۳۸۲ تشکیل شد و بعد از تشکیل معاونت علمی ذیل نظر معاونت علمی، فعالیت خود را ادامه داد و وظیفه این صندوق به نوعی حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور است.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به رویکرد جدید و نیاز‌هایی موجود کشور، این صندوق در حوزه‌های پژوهش‌های پایه و پژوهش‌های کاربردی و نیز بخش‌هایی که در آن خلاء دارد و کسی متولی آن‌ها نیست، بنیاد ملی علم شکل گرفت که بتواند مرجعیت علمی و فناوری را کسب کند یعنی ذیل سیاست‌های علم و فناوری که در نقشه جامع علمی کشور وجود دارد، سیاست‌ها را پیاده سازی کند.

برزویی گفت: حمایت از پژوهش‌های بنیادی و پژوهش‌های پایه و توسعه نظام‌مند علوم پایه و علوم انسانی از ماموریت‌های جدید بنیاد ملی علمی ایران است و در واقع برای حل مسایل کشور حمایت کند.

وی افزود: بنیاد در این حوزه به فناوری‌ها ورود نخواهند کرد و تا مرز فناوری این بنیاد کار‌ها را جلو خواهد برد.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برنامه‌های هدفمند پژوهش، ایجاد جریان ملی ترویج علم، همکاری بین المللی، شفافیت در حوزه‌ها و عملکرد آن و نظام سازی و اعتبار سنجی و مدال‌های علمی از دیگر ماموریت‌های این مجموعه است.

وی گفت: امروز در ستاد نقشه با کلیات ایجاد بنیاد ملی علم ایران موافقت و تصویب و نیز مقرر شد که اساسنامه در دو هفته با کمک دست اندرکاران خود معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط در ستاد علم نهایی شود و در جلسه بعدی ستاد نقشه بررسی شود و در صورتی که در جلسه ستاد نقشه مصوب شد برای تصویب نهایی به صحن علنی شورا می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا