دورهمی بزرگ فعالان نوآوری‌های اجتماعی در تابستان امسال برگزار خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

رویداد ملی نوپیا، بامحوریت نوآوری اجتماعی فضایی برای گردهمایی فعالان کسب و کارهای اجتماعی است که دومین دوره آن در مرداد امسال برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر محسن دنیوی مدیر مرکز نوآوری پیشرفت ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای و دبیر رویداد ملی نوپیا،  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری رویداد ملی نوآوری اجتماعی کشور با عنوان “نوپیا”گفت: برای دومین دوره برگزاری این رویداد در دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس حضور یافتیم.

وی نوپیا را یک گردهمایی سالانه فعالان حوزه نواوری‌های اجتماعی توصیف کرد و ادامه داد: دومین دوره این رویداد در مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دنیوی خاطر نشان کرد: افرادی که در حوزه‌های نواوری‌های اجتماعی فعال هستند، کمتر محیطی برای گردهمایی داشتند و مرکز نوآوری پیشرفت ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای(نوپیا) با این هدف تاسیس شده است تا فضایی برای گردهمایی این فعالان فراهم کند.

 مدیر مرکز نوآوری پیشرفت ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای ادامه داد: افراد فعال در این حوزه می‌توانند از استارت‌آپ‌ها، اندیشکده، سمن‌ها، موسسات فرهنگی و اجتماعی و یا موسسات آموزشی محیط زیستی باشند. فعالان، افرادی هستند که در حوزه‌های متنوعی مانند محیط زیست، سلامت ، آموزش، آسیب های اجتماعی که به زندگی ما مرتبط است، فعال هستند.

دنیوی با تاکید بر اینکه نهادهای فعال در نواوری‌های اجتماعی بر مسائل اجتماعی متمرکز هستند، خاطرنشان کرد: راهکارهایی که آنها برای رفع چالش‌های این حوزه ارائه می دهند، لزوما فناورانه نیست بلکه از طریق ایجاد ارتباطات اجتماعی و دعوت از افراد در کمپین‌ها و راه اندازی دورهمی‌هایی، از طریق کنش‌های اجتماعی اقدام به حل مسائل می کنند.

وی با بیان اینکه اثر فعالیت فعالان حوزه اجتماعی بیشتر اجتماعی است تا خلق ثروت، ادامه داد: مرکز نوآوری پیشرفت ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای(نوپیا) تیرماه سال گذشته برای اولین بار تلاش کرد تا محیط کوچکی برای اجتماع این افراد ایجاد کند.

این فعال حوزه نواوری‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: در اینوتکس امسال تلاش،کردیم تا این رویداد را معرفی کنیم و از فعالان این حوزه دعوت کنیم تا در دومین دوره این رویداد که در مرداد ماه برگزار می شود، حضور یابند.

وی با اشاره به برنامه های نوپیای دوم که در تابستان سال جاری برگزار می شود، توضیح داد: در سال گذشته نوپیا، یک روزه برگزار شد و امسال این رویداد به مدت دو روز برگزار خواهد شد. 

وی برگزاری نمایشگاهی برای ۳۰ مجموعه، ارائه ۱۸ سخنرانی تیم ها و ۱۴ ارائه در زمینه قصه تولد استارت آپ ها را از برنامه های دور اول نوپیا نام برد و ادامه داد: در دومین دوره علاوه بر این برنامه ها، محیط‌هایی برای گفت و گوی نهادهای حاکمیتی و سرمایه گذاران با فعالان کسب و کارهای اجتماعی، سمن‌ها و اندیشکده‌ها را خواهیم داشت.

دنیوی برگزاری پنل‌ها و جلسات مذاکرات، نمایشگاه و ارائه های تخصصی را از دیگر بخش‌های دومین رویداد نوآوری اجتماعی ذکر کرد و گفت: رویداد سالانه ما در حوزه‌های عمومی است و هر کسی با هر نوع فعالیتی می‌تواند حضور یاید و اینکه به تیم‌های حاضر غرفه تعلق می گیرد یا خیر بر اساس رأی هیات داوران خواهد بود.

وی گفت: علاوه بر این، یکسری رویدادهای موضوعی و جغرافیایی نیز در طول سال برگزار می کنیم. نمونه آن رویداد خط و زبان فارسی است که در مشهد برگزار می شود و از همه فعالان کسب و کار و غیره مرتبط با این حوزه دعوت می شود.

دبیر برگزاری رویداد نوپیا، رویداد های جغرافیایی را بخش دیگری از برنامه‌های این مجموعه نام داد و در این باره توضیح داد: با رویدادی در کرمان برگزار می کنیم و هر فردی که در محدوده و جغرافیایی کرمان فعالیت اجتماعی در حوزه‌های اجتماعی، سلامت، آموزش و غیره داشته باشد می تواند در این رویداد مشارکت داشته باشد.

به گفته وی این رویداد در سال گذشته با حمایت معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

دنیوی اضافه کرد: حضور ما در اینوتکس 2023 در راستای معرفی این رویداد بوده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا