پر بازدیدترین مقاله‌های علمی حوزه روابط عمومی در SID

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، پربازدیدترین مقاله‌های علمی نمایه‌شده در این پایگاه با موضوع روابط عمومی براساس میزان بازدید مخاطبان را مشخص و معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، روابط عمومی در سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از تیم مدیریت تبدیل شده که می‌تواند منجربه دستیابی به اهداف سازمانی شود. به‌دلیل اینکه روابط عمومی به منزله یک پل ارتباطی بین سازمان و مخاطبان است، می‌تواند سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکردهای سازمان را برای استفاده مخاطبان فراهم کرده و نیازها و خواسته‌های مخاطبان را نیز به سازمان منتقل کند.

هدف روابط عمومی این است که به عموم مشتریان، سرمایه‌گذاران و کارمندان اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد. هم‌چنین روابط عمومی می‌تواند روی مخاطب تأثیر گذاشته و بر بهبود عملکرد سازمان نیز تأثیر گذارد. روابط عمومی نقش تعیین کننده‌ای در روندهای رقابت، تضادها و توسعه روحیه‌گرایی دارد.

ارتباطات علمی کاربردی است و یک رشته مدیریت محسوب می‌شود. براساس نظریه دهکده جهانی، دهکده‌های امروزی به‌دلیل محیط رسانه‌ای جدید باهم مرتبط شده‌اند. رشد سریع فناوری‌های ارتباطی باعث ایجاد ارتباط سریع‌تر بین افراد شده است. به‌همین دلیل توسعه هر روز بر اهمیت و فعالیت‌های ارتباطی و اطلاعاتی افزوده شده تا امروزه روابط عمومی‌ها نقشی تعیین کننده در روندهای رقابتی و توسعه همگرایی و تفاهم داشته باشند.

به همین مناسبت، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) به بررسی مقاله‌های فارسی با موضع روابط عمومی در حوزه‌های موضوعی مختلف پرداخته است.

جدول ۱. مقاله‌های فارسی پربازدید با موضوع روابط عمومی

معرفی مقاله‌های پربازدید علمی با موضوع روابط عمومی

مقاله‌های «نقش ارتباطات الکترونیک بر فرآیند ارتباطات سازمانی»، «نقش اعمال مدیریت موثر بازاریابی بانک ها در جذب و حفظ مشتری» و «تاثیر شخصیت نام تجاری بر وفاداری مشتریان» به ترتیب پربازدیدترین مقاله‌های فارسی مرتبط با روابط عمومی هستند.

مقاله «نقش ارتباطات الکترونیک بر فرآیند ارتباطات سازمانی» در سال ۱۳۹۱ و در مجله مطالعات رسانه‌ای منتشر شده است. مقاله‌ مذکور با همکاری نازنین ملکیان و رضا علی‌پور نگارش شده و به موضوع تغییرات بسیار گسترده در امر ارتباطات پرداخته است.

هدف این مقاله، تعیین نقش ارتباطات الکترونیک بر ارتباطات سازمانی بوده که جامعه آماری این پژوهش سیصد نفر از کارمندان سازمان بازرسی شهرداری تهران بودند. در نهایت این مقاله به این نتیجه می‌رسد که ارتباطات الکترونیک بر ابعاد ارتباطات سازمانی تأثیرگذار است.

تأثیر این ارتباط بر سازمان، افزایش بهره‌وری کارکنان، کاهش تنش در محیط کار، تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر، کاهش بوروکراسی اداری و سلسله مراتب سازمانی قابل رؤیت است.

علاوه‌بر این، استفاده از ارتباطات الکترونیک منجر به کاهش زمان تبادل اطلاعات و دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی شده و در ایجاد کانال‌های جدید ارتباطی موفق عمل خواهد کرد. جلوگیری از برخی ارتباطات غیرضروری در کار منجر به کاهش تنش در محیط کار خواهد شد که یکی از فواید بکارگیری ارتباطات الکترونیک در سازمان‌ها است.

بیشتر مقاله‌های فارسی مرتبط با روابط عمومی در حوزه‌های موضوعی «مدیریت»، «علوم سیاسی» و «علوم اجتماعی» منتشر شده‌اند.

معرفی مجله‌های علمی پربازدید با موضوع روابط عمومی

مجله‌های «مطالعات رسانه‌ای»، «مدیریت بازاریابی» و «مطالعات فرهنگ – ارتباطات» به‌ترتیب مجله‌هایی هستند که بیشترین تعداد مقاله‌های فارسی با موضوع روابط عمومی را منتشر کرده‌اند.

معرفی نویسندگان با انتشار بیشترین تعداد مقاله فارسی با موضوع روابط عمومی

افسانه مظفری (دانشیار گروه ارتباطات اجتماعی واحد علوم تحقیقات) و محمدرضا حقیقی (دکترای ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال) به‌ترتیب نویسندگانی هستند که بیشترین تعداد مقاله‌های فارسی مرتبط با روابط عمومی را منتشر کرده‌اند.

کلمه‌های کلیدی مقاله‌های فارسی با موضوع روابط عمومی

کلمه‌های کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خود را در کلمه‌های کلیدی نشان می‌دهد.

«روابط عمومی الکترونیک»، «سرمایه اجتماعی سازمانی»، «بازاریابی»، «رسانه‌های اجتماعی» و «جامعه اطلاعاتی» کلمه‌هایی هستند که بیشترین بسامد را در مقاله‌های فارسی مرتبط با روابط عمومی داشته‌اند.

شکل ۱. کلمه‌های کلیدی به‌کار رفته در مقاله‌های فارسی با موضوع روابط عمومی

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا