سرای هنر و رسانه در دانشگاه آزاد راه‌اندازی خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی سرای هنر و رسانه در این دانشگاه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر محمدهادی همایون، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جمع رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: در ساختار جدید معاونت علوم انسانی و هنر به دنبال ایجاد تحول در علوم انسانی هستیم و این یک اصل است که عملیاتی شدن آن نتایج بسیار مهمی را به بار خواهد آورد.

وی اظهار کرد: در برنامه‌ریزی این تحول ۱۲۰ مورد را پیش‌بینی کرده‌ایم که در بخش نخست این برنامه مبانی نظری تحول در علوم انسانی را مدنظر قرار داده‌ایم و در این راستا سه قدم مهم را پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در گام نخست دنبال هویت‌یابی علوم انسانی هستیم، در این خصوص باید به تمایز معاونت‌ها توجه ویژه شود.

دکتر همایون، حرکت به سمت رشته‌های مهارتی را گام دوم تحول در حوزه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: محور تحول در این حوزه استاد دانشگاه است و محور تحول استادان هم ارتقاست، براین اساس در راستای اصلاح آیین‌نامه ارتقا و رفع موانع تسهیل اقدام کرده‌ایم و در دوره‌های دکتری سمت ایجاد نظریه‌های اسلامی پیش خواهیم رفت.

وی، سومین گام را یافتن ریشه سایر علوم در مجموعه علوم انسانی برشمرد و گفت: با لحاظ واقعیت علوم انسانی و استقرار طبقاتی سایر علوم در ذیل آن و مقدم بودن علوم انسانی بر سایر علوم باید به سمتی پیش برویم که این علوم نیز از طریق توسعه علوم انسانی توسعه و پیشرفت یابند، البته بعد از هویت‌یابی به بازگشت به رشته‌های دیگر و تعامل با رشته‌ها مخصوصاً ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای توجه خواهیم کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در هیات رئیسه دانشگاه مصوب کرده‌ایم که گروه‌های آموزشی واحدها قدرت بیشتری پیدا کنند و دانشکده‌ها صرفاً در استان‌ها مستقر شوند، این کار در راستای چابک و سبک کردن ساختار آموزشی و گروه‌ها شکل گرفته و براساس آن گروه‌های آموزشی ذیل ۱۹ عنوان استاندارد مستقر می‌شوند و دانشکده‌ها در سطح استان براساس عناوین رشته‌ها شکل خواهد گرفت تا با ترکیبی نیمه اجرایی نیمه علمی از مجموعه استادان و رؤسای دانشکده‌ها در نهایت با ترکیب خاص در ساختار سازمان مرکزی دانشکده «گان» شکل گیرد که وظیفه آن ایجاد ساختارهای تصمیم گیری و تخصصی برای هر حوزه دانشکده‌های استانی است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر همایون خاطرنشان کرد: بین ۱۹ رشته چند مورد را که حائز اهمیت بیشتری هستند مانند رشته‌های فرهنگ و رسانه، گردشگری و محیط زیست را از زیرمجموعه قبلی خود خارج کردیم و جنبه مستقلی به آنها داده‌ایم، همچنین رشته علوم تربیتی را از مجموعه علوم انسانی خارج و ذیل معاونت جدیدی با عنوان معاونت تعلیم و تربیت قرار خواهیم داد تا امکان اتصال دانشگاه به جامعه خصوصاً جامعه تعلیم و تربیتی آموزش و پرورش با کاربرد این معاونت فراهم شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بر این اساس به زودی سرای هنر و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا