محمدعلى نژاديان: انسان هر چقدر هم كه مادى باشد، روزى خواهد رسيد كه به‌دنبال داشته‌ها و نداشته‌هاى معنوى خود مى‌گردد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نژادیان: از يك سنى به بعد معمولا آدم‌ها هر از گاهى برمى‌گردند و گذشته خود را مرور مى‌كنند. به مسير طى شده، به آدم‌هايى كه در طول زندگى خود با آن‌ها برخورد داشته است، به افرادى كه امروز با آن‌ها ارتباط دارد و در پس همه این واکاوی‌ها به‌دنبال ارزش‌ها می‌گردد.

محمدعلی نژادیان مدیرمسئول پایگاه خبری موفقیت‌شناسی در یادداشتی نوشت: انسانِ كمال‌طلب، در نقطه‌اى از زندگى به‌دنبال ارزش‌گذارى خود و زندگى‌اش مى‌رود. به انسان‌هايى كه با آن‌ها دوست است يا با آن‌ها ارتباط دارد نگاه مى‌كند، به‌دنبال يك چيز عميق‌تر مى‌گردد. چيزى از جنس احساس و خاطره، چيزى از جنس هويت و ارزش‌ها، اينجاست كه به فكر آدم حسابى‌هاى زندگی خود مى‌افتد. آدم‌هاى اطراف خود را وزن مى‌كند. يعنى در اصل به‌دنبال اين است كه به زندگى خودش وزن دهد. به‌دنبال كسانى مى‌گردد كه امروز با افتخار بگويد «او دوست من يا عزيز من است». به‌دنبال كسانى در زندگى خود مى‌گردد كه با آن‌ها خاطرات بسيارى دارد، كسانى كه بتواند بگويد زندگى‌ام با آن‌ها ارزشمند گذشت.

انسان هر چقدر هم كه حواس‌پرت باشد يك روزى و در يك سنى ناخودگاه شروع به مرور گذشته خود مى‌كند. انسان نياز دارد به افرادى كه ارزشمند باشند و با آن‌ها خاطرات مشترك و خوبى رقم زده باشد.

يكى از بانك‌هاى مهم يك انسان بانك هويتى و خاطرات اوست. باید به كودكان ياد دهيم كه قدر انسان‌هاى ارزشمند زندگى خود را بدانند. زيرا، اين افراد يك روزى (شناسنامه و هويت) ما مى‌شوند.

انسان حتى اگر در اوج ثروت، شهرت و قدرت باشد، همچنان به‌دنبال انسان‌هاى ارزشمند در زندگى خود خواهد گشت. بارها ديده‌ام كه برخى افراد اعتراض مى‌كنند كه «يك دوست درست و حسابى نداريم». پس راحت انسان‌هاى ارزشمند زندگى خود را از دست ندهيم. بعضى چيزها را به هيچ وجه نمى‌توان سفارش داد، خريد يا به زور به‌دست آورد. بعضى چيزها در زمان خودش و آهسته آهسته شكل مى‌گيرد و اتفاق مى‌افتد. بعضی رابطه‌ها باید در زمان‌های غم و شادی خود را نشان دهد، در زمان‌های نیاز و بی‌نیازی… در نتیجه رابطه‌های ارزشمند یک روزه و یکدفعه شکل نمی‌گیرند.

اما، چقدر انسان‌هاى ارزشمند زندگى خود را به‌خاطر پول، قدرت، شهرت، خودخواهى‌ها، برداشت‌های نادرست و … از دست داده‌ايم؟! پس تا دير نشده به فكر آن روزها كه در آينده به آن خواهيم رسيد باشيم.

در نهایت یادمان نرود که اگر به‌دنبال جذب آدم حسابی‌ها هستیم، اول باید خودمان آدم حسابی باشیم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موفقیت شناسی

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا