علیرضا منادی سفیدان: قانون آموزش مهارت مستمر، تدوین خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: قانون «آموزش مهارت مستمر» برای آموزش همه اقشار خانواده در مجلس طرح و تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، علیرضا منادی سفیدان، روز دوشنبه در «همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور» گفت: نظام جامع مهارت حرفه‌ای چند سال قبل در مجلس شورای اسلامی تدوین شد و شورایی هم در این زمینه با ریاست معاون اول رییس جمهور فعال است‌.

وی با اشاره به مراحل تدوین برنامه هفتم توسعه ادامه داد: بر اساس برنامه ششم کشور، آموزش عالی باید در طول این برنامه ۳۰ درصد از کل آموزش‌ها را به آموزش مهارتی و آموزش و پرورش هم ۵۰ درصد تخصیص می‌داد، ولی این امر محقق نشده است.

نماینده مجلس گفت: اگر این روند اصلاح نشود با بیکاران زیاد دانشگاه‌ها مواجه می‌شویم و این یعنی کیفیت خروجی دانشگاه خوب نبوده است.

منادی سفیدان افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های جهانی تا سال ۲۰۲۷ حدود ۸۳ میلیون شغل از دست می رود و ۶۹ میلیون شغل جدید ایجاد می‌شود؛ بنابراین ۱۴ میلیون شغل ناشی از تورم جهانی، رکود و هوش مصنوعی از بین می‌رود و این امر یعنی ما باید خود را برای شرایط جدید آماده کنیم.

وی با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات دستگاه‌ها و افزایش بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: آموزش مهارت‌های جدید باید برای حل مشکل اشتغال و مشکلات کلی جامعه افزایش یابد و کل جامعه مهارتی شود.

منادی سفیدان ادامه داد: مهارت ابتدا از نهاد خانواده آغاز می‌شود ولی امروز بخش های زیادی از مهارت های جدید در میان فرزندان توسعه یافته است در حالی که بین والدین اینطور نیست و این باعث فاصله بین آنها می‌شود. والدین باید مهارت‌های مختلف را کسب کنند تا این فاصله از بین برود.

وی با اشاره به فضای مجازی و گسترش آن گفت: والدین باید نسبت به این فضا نیز اطلاعات بیشتری داشته باشند و فاصله اطلاعاتی خود را در این زمینه با فرزاندانشان کم کنند.

وی ادامه داد: قانون آموزش مهارت مستمر را به همه اقشار خانواده‌ها تسری می دهیم. آموزش مهارتی باید برای همه اعضای خانواده‌ها باشد. جهل مرگ است، هر کس ماهر نباشد آسیب می‌بیند.

منادی سفیدان ادامه داد: مجلس اعتقاد دارد همه مهارت‌ها در بین همه اقشار باید رشد یابد، در سفر به فرانسه و آلمان متوجه شدم فقط ۱۸ درصد جوانان دانشگاه می‌روند و بقیه مهارت‌آموزی می کنند. مهارت باید از ابتدا در دبیرستان‌ها آموزش داده شود زیرا زنجیره تامین آموزش یکپارچه است‌.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس برای استقلال دانشگاه‌ها گفت: به دانشگاه‌ها اجازه دادیم موسسه توسعه‌ای تشکیل دهند و درآمدزایی کنند، همه موانع اقتصادی بانکی و بورسی را با قانون جهش تولید دانش‌بنیان از سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان برداشتیم تا روند افزایش اشتغال بهبود یابد. خروجی دانشگاه باید کسی باشد که بتواند تولید محصول کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا