مراکز توانمندسازی نوجوانان در کشور توسعه می‌یابند

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از توسعه مراکز توانمندسازی نوجوانان در سطح کشور خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مرتضی کامل نواب، روز (هشتم خرداد) در کارگاه مشورتی چهار روزه آشنایی، پیاده سازی و گسترش برنامه توانمندسازی، بهزیستی و کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان(ترنج) به میزبانی کرمانشاه، با اشاره به اهمیت برگزاری این کارگاه، اظهارکرد: از آنجایی که اجرای برنامه توانمندسازی نوجوانان و جوانان در کرمانشاه و اصفهان موفقیت آمیز بوده، بنابراین این کارگاه راه‌اندازی شده تا بتوانیم این تجربه موفق را در تعدادی دیگر از استان‌های کشور تکرارکنیم.

وی تصریح کرد: در این کارگاه، نمایندگان سمن‌هایی از تعدادی از استان‌های کشور دورهم جمع شده‌اند تا باهم تبادل نظر و انتقال تجربه داشته باشند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با تاکید براینکه این وزارتخانه بدنبال فراهم کردن بستر تعامل، انتقال تجربه، دانش و گفت و گو بین سمن‌ها است، افزود: رویکرد این وزارتخانه حمایت از همه سمن‌های حوزه جوانان حتی در زیرمجموعه سایر وزارتخانه‌ها است.

وی اضافه کرد: در این راستا تاکنون اولین رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی(همنا) را به میزبانی کرمانشاه برگزار کرده ایم و رویداد نوآوری اجتماعی(نما) را نیز در دستور کار قرار داده ایم که در این رویداد هم کرمانشاه میزبانی استانهای غرب کشور را برعهده خواهد داشت.

کامل نواب بااشاره به همکاری وزارت ورزش و سازمان یونیسف در راه اندازی مراکز توانمندسازی نوجوانان در کرمانشاه و اصفهان، افزود: برنامه ریزی های خوبی برای تسری و توسعه این مراکز در سایر استان های کشور انجام شده است.

وی تاکید کرد: می خواهیم در هر استان کشور یک مرکز توانمندسازی نوجوانان را داشته باشیم، اما در حال حاضر طبق هماهنگی انجام شده با یونیسف قرار است در 10 تا 15 استان کشور این مراکز راه اندازی شوند.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش در ادامه با تاکید براینکه این وزارتخانه خود را متولی اصلی حوزه جوانان می داند، گفت: به این منظور در برگزاری برنامه های حوزه جوانان، از سمن های زیرمجموعه سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها هم دعوت می کنیم، کما اینکه در رویداد “نما” که بزودی برگزار می شود، وزارت علوم، وزارت کشور، کمیته امداد، بهزستی، معاونت بانوان ریاست جمهوری و … را نیز مشارکت داده ایم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا