حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از مبتلایان ام اس

انتشارات موفقیت‌شناسی

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: شیوع بیماری ام اس در سال‌های اخیر علاوه بر بزرگسالان میان کودکان بیشتر شده است اما با تشخیص زودهنگام می‌توان ۴۰ تا ۵۰ درصد این بیماری را در کودکان مهار و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی ام اس (۳۰ می مصادف با ۹ خرداد)، افزود: این روز بهانه‌ای است تا مسئولان و دست اندرکاران حوزه سلامت نسبت به خدمات‌رسانی بهتر به این گروه از بیماران توجه لازم را داشته باشند و از همه امکانات در رفع مشکلات مبتلایان به ام اس استفاده کنند.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران از گذشته تاکنون خدمت‌رسانی به این گروه از این بیماران را سرلوحه امور خود قرار داده و از سال ۱۴۰۱ با تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به مبتلایان ام اس توجه ویژه دارد؛ به طوری که داروها و خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینیکی برای بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و این بیماران دغدغه‌ای بابت هزینه‌های درمانی خود ندارند.

ناصحی اظهار داشت: با ایجاد صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی این قبیل بیماران با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: تصمیم گیران و سیاست‌گذاران حوزه سلامت باور دارند که باید با اتخاذ رویکردهای مناسب و منطقی پرداخت از جیب بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج کاهش یابد.

ناصحی از خدمات انجمن ام اس و سازمان‌های حمایت کننده از این بیماران در پیگیری مشکلات بیماران ام اس قدردانی و ابراز امیدواری کرد با جدیت در پیگیری‌ها گام موثرتری در بهبود ارائه خدمات سلامت به این گروه از بیماران برداشته شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا